4. r – NIP TJN

DOPOLNJENA NAVODILA ZA MESEC MAJ

Dragi učenci in učenke.
Se še spomnite našega urnika? Zgodnja jutranja ura ob četrtkih in petkih? Vseh vas “zwanzig” pogrešam in sporočam, da še vedno brez težav poznam vaš sedežni red v klopeh naše učilnice. 🙂Vendar, kot kažejo zadnje informacije, se bo letošnje šolsko leto tudi za nas pri nemščini končalo na daljavo.
Zato se boste v mesecu maju posvetili predvsem izdelovanju plakata. S tem plakatom boste pridobili oceno, ki jo še potrebujemo v 2. ocenjevalnem obdobju.

Za mesec maj sem pripravila naslednji 2. nalogi:

1) IZDELOVANJE PLAKATA (OBVEZNO).

V tem spodnjem posnetku boste izvedeli vse, kar je potrebno vedeti.

2) SPLETNA ANKETA 1ka (IZBIRNO).

V tej ANKETI boste preverili svoje znanje. Anketa sicer ni obvezna, vendar le vzemite si čas.

 

Čeprav so vsa navodila za plakat v filmčku, bom najpomembnejše informacije podala tudi pisno na tej strani:

TEME ZA PLAKAT (izberi si eno):

  • Meine Familie (Moja družina)
  • Das bin ich (To sem jaz)
  • Wir spielen (Igramo se)
  • Tiere (Živali).

 ROK ODDAJA PLAKATA: najkasneje do 1. junija 2020. Plakat morate narediti (je obvezen).

KAKO ODDATI PLAKAT: Posneto fotografijo (ali več fotograij) plakata pošljite na moj e-naslov (vanja.kuznik@os-trebnje.si) ali preko posebne spletne ankete 1ka, ki jo bom ustvarila v ta namen.

Plakat naredite na bel risalni list. Če želite narediti kako drugače (npr. PP projekcija …) , mi morate to sporočiti na e-naslov.

Ne pozabite:  Po ogledu posnetka za izdelavo plakata se odločite za naslov (temo) plakata in mi ga (čimprej) sporočite na moj e-naslov.

Nasvet: Veselo na delo in ne pozabite: »Bolje oddati plakat dan ali teden prej kot zadnji dan.«

Se “vidimo” junija oziroma “slišimo” že prej.

Lepo vas pozdravljam in vam želim uspešno delo.

Vanja Kužnik

Če želite: Poslušajte PRAVLJICO Bremenski mestni godci – pravljico bratov Grimm. V njej nastopajo živali in seveda razbojniki.

______________________________________________________________________

NAVODILA ZA MESEC MAJ

Pozdravljeni.

Počitnice so bile kot vedno – PRIMA. A že smo zakorakali v 7. teden učenja na daljavo in v mesec maj.

Vaša pisala in nemški zvezek bodo še vedno »na počitnicah«. To pomeni, da vam bom  za mesec maj posredovala take naloge, da boste našpičili ušesa (beri: poslušali), nabrusili jezike (beri: vadili izgovorjavo) in izdelovali plakat.

Novo učno gradivo za mesec maj vam bom posredovala  v nedeljo, 10. 5. 2020, saj ste pred počitnicami dobili gradivo tudi za 7. teden. Če ste že vse postorili, pa se v tem tednu bolj posvetite drugim predmetom.

Podala bi vam le pomembno INFORMACIJO glede ocenjevanja znanja pri neobveznem predmetu NEMŠČINA:

Pri nemščini bo potrebno v 2. ocenjevalnem obdobju pridobiti eno oceno.

Oceno boste pridobili tako, da boste naredili PLAKAT.

TEME plakata bodo:  Meine Familie, Das bin ich, Wir spielen, Tiere.

Natančna navodila boste dobili pravočasno oz.  jih bom objavila 10. 5. 2020.

Če ste že vse postorili, pa vseeno želite nekaj časa v tem tednu posvetiti tudi nemščini, pa poiščite na spletu našega starega znanca in si oglejte njegove dogodivščine. Saj veste, o kom govorim?

 

Lepo vam pozdravljam in vam želim lep teden.

 

_________________________________________________________________________________________________________________________

Dragi učenci in spoštovani starši!

Prvomajske počitnice so pred nami. Naj bodo počitniški dnevi nasmejani in razigrani.  Preživite mirne dni v krogu svojih družin in si naberite novih moči za šolske dni, ki so še pred nami.

Spoštovani starši, hvala za vaš trud in podporo. Brez vaše pomoči in prizadevanja delo na daljavo (tudi pri nemščini) ne bi tako lepo in uspešno steklo.

»Na daleč« se ponovno srečamo v ponedeljek, 4. 5. 2020.

Ostanite zdravi vi in vaši najbližji.

Vanja Kužnik

……………………………………………………………………………………………………………

NAVODILA ZA DELO  v tednu od 20. 4. do 24. 4. 2020 in od 4. 5. do 8. 5. 2020 

Pozdravljeni,

teden je naokoli in novi uri nemščine sta tukaj. Še vedno na daljavo. Upam, res močno upam, da se kmalu vidimo v šoli.

Do takrat pa: EINS, ZWEI, DREI und LOS.

 

NAŠA UČNA VSEBINA: TIERE

Naša današnja tema so TIERE (živali). Ponavljali, utrjevali in spoznavali bomo:

  • besedišče o živalih,
  • kaj znajo/zmorejo živali in
  • kje živali živijo.

 

DEJAVNOSTI

  • Reši interaktivno nalogo: TIERE. Kateri člen (ARTIKEL) je pravi: der, die ali das?

Ko jo rešiš, se bo prikazal posnetek (KLIKNI nanj) našega starega »rdečega« znanca, ki pa se bolj slabo spozna na živali. Sploh ne ve, kako se oglašajo krave?! Vendar nas je spravil v dobro voljo, mar ne?

  • Sedaj reši nalogi v DZ Prima 1: na str. 48 (nal. 1) in na str. 49 (nal. 4).

 

RAZLAGA

Socke in njegova prijateljica Esther sta imela pred seboj psa, kravo in pujska:

der Hund – die Kuh – das Schwein.

 

Vprašanje: Was ist das? ali Welches Tier ist das?

 

Odgovor:

Kadar je žival moškega spola (der) odgovorimo: Das ist ein Hund.

Kadar je žival ženskega spola (die) odgovorimo: Das ist eine Kuh.

Kadar je žival srednjega spola (das) odgovorimo): Das ist ein Schwein.

 

DEJAVNOSTI

Pesem je resda namenjena majhnim otrokom, a nam lahko pomaga pri izgovorjavi. Ne ustraši se visokih tonov.

Wer klopft an die Tür? – Kdo trka na vrata?

Wer kommt heut zu mir? – Kdo pride danes k meni?

Bist du groß? / Bist du klein? – Si velik?/ Si majhen?

Komm herein! – Vstopi.

Komm, wir wollen Freunde sein! – Pridi, bova prijatelja!

 

RAZLAGA

Spoznali bomo, kako povemo, da imamo ne le eno, temveč več živali. To je PLURAL (množina). Nemščina ne pozna dvojine, tako kot slovenščina. Nemški jezik ima torej (le) ednino in množino.

Vprašanje: Was ist das? (Kaj je to?)

Odgovor:

ednina                                       množina

Das ist ein Hund.                       Das sind Hunde. (To so psi.)

Das ist eine Katze.                     Das sind Katzen. (To so mačke.)

Das ist ein Pferd.                       Das sind Pferde. (To so konji.)

 POZOR:

Spremeni se tudi: ist – sind.

 Kaj se zgodi pri PLURAL (množina)? Besede se nekoliko spremenijo, in sicer:

Hund – Hunde (pes – psi)

Katze – Katzen (mačka – mačke)

Pferd – Pferde (konj – konji)

Kuh – Kühe (krava – krave)

Schwein – Schweine (pujs – pujski)

 

Življenjski prostor živali je različen. Nekatere živali živijo na kmetiji, spet druge v gozdu, vodi, v divjini ali živalskih vrtovih.

Vprašanje:

Wo leben die Tiere? (Kje živijo živali?)

Odgovori se lahko glasijo:

  • auf dem Bauernhof (na kmetiji),
  • im Wald (v gozdu),
  • im Wasser (v vodi),
  • in der Wildnis (v divjini),
  • im Zoo (v živalskem vrtu).

DEJAVNOSTI

  • Če želiš, se poigraj s kvizom o živalih in na zabaven način utrjuj besedišče: ŽIVALI – KVIZ.
  • Poslušaj naslednje posnetke in vadi izgovorjavo:

HOFTIERE, HAUSTIERE, ZOOTIERE, WALDTIERE.

________________________________________________________________________________________________________________

ZAPIS V ZVEZEK

  1. Napiši naslov: TIERE
  2. Napiši vprašanje in odgovore: Was ist das?
Das ist ein Hund. Das sind Hunde.
Das ist eine Katze. Das sind Katzen.
Das ist ein Pferd. Das sind Pferde.
  1. Zapiši v zvezek še nekaj primerov množine. Napiši vsaj še 3 primere.

eine Kuh – Kühe

ein Affe –  Affen

eine Maus – Mäuse

ein Bär – Bären

ein Goldfisch – Goldfische

  1. Zapiši spodnje  stavke in besede v zvezek. Pri vsaki skupini živali napiši vsaj 3 živali.

Das sind Haustiere. (To so hišni ljubljenčki.)

der Hund (pes), der Hamster (hrček), der Papagei (papagaj), der Goldfisch (zlata ribica), die Katze (mačka), die Maus (miš), das Kaninchen (kunec)

 

Das sind die Tiere im Wald. (To so gozdne živali.)

der Bär (medved), der Fuchs (lisica), der Wolf (volk), die Eule (sova), das Reh (srna)

 

Das sind die Tiere auf dem Bauernhof. (To so živali na kmetiji.)

der Esel (osel), der Hahn (petelin), die Kuh (krava), die Ziege (koza), die Ente (račka), die Gans (goska), das Pferd (konj), das Schwein (pujs), das Huhn (kokoš)

 

Das sind Tiere im Wasser. (To so živali v vodi.)

der Fisch (riba), der Hai (morski pes), der Frosch (žaba), das Delfin

 

Das sind Tiere in der Wildnis und im Zoo. (To so živali v divjini in v živalskem vrtu.)

der Elefant (slon), der Affe (opica), der Löwe (lev),die Giraffe (žirafa), die Schlange (kača), das Zebra (zebra), das Krokodil (krokodil)

 

5. V zvezek napiši še vprašanje in odgovore:

Wo leben die Tiere?

Die Kuh lebt auf dem Bauernhof.

Der Bär lebt im Wald.

Der Fisch lebt im Wasser.

Der Löwe lebt in der Wildnis.

Das Zebra lebt im Zoo.

 ___________________________________________________________________________________________________________________

DEJAVNOSTI

  • Reši naloge v DZ Prima 1: str. 48/ nal. 2; str. 54/ nal. 1; str. 55/ nal. 6.
  • Če želiš, lahko rešuješ  igrice za besedišče:

 

GOZDNE ŽIVALI,

DIVJE ŽIVALI,

 

ZAKLJUČEK in POZDRAV

V tem tednu ste utrjevali in ponavljali o ŽIVALIH. Spoznali ste nekaj novih besed in izrazov, poslušali pesmi, reševali jezikovne igrice. Verjamem, da ste bili pri zapisu v zvezek natančni in da vam naloge v delovnem zvezku niso bile pretežke. Delo si razdelita za dva tedna, vmes pa zasluženo počivajte, saj bodo počitnice. Če imate kakšno vprašanje glede učenja, mi pišite na e-naslov: vanja.kuznik@os-trebnje.si.

Želim vam, da se imate dobro. Predvsem pa, da si vi, vaši starši (in ne nazadnje tudi vaši računalniki in pametni telefoni) med prvomajskimi počitnicami odpočijete od učenja na daljavo. Morda bo vreme naklonjeno kolesarjenju?!

Poslušaj: FAHRRAD FAHREN

Srečno in pogumno naprej. Verjamem, da ZMORETE vse, ker ŽELITE vedeti in znati.

 

Vanja Kužnik

_____________________________________________________________________________________________________________

Pozdravljeni,

verjamem, da ste dobro in ste se navadili na drugačne vsakdanjike ter novo šolsko delo. Prepričana sem, da sem in tja pomislite na našo »SCHULE« in da pogrešate sošolko ali sošolca, s katerim si delite šolsko klop.

V tem tednu bomo tudi mi vstopili v učilnico na daljavi. Videli se nismo že dolge štiri tedne, zato bomo na začetku našega dela ponavljali in utrjevali že pridobljeno znanje.

 

SPLOŠNA NAVODILA ZA UČENJE NA DALJAVO PRI NEOBVEZNEM PREDMETU NEMŠČINA

1.     Predvidena je 1 ura dela na teden. Ura je razdeljena na RAZLAGO, DEJAVNOSTI, ZAPIS V ZVEZEK in ZAKLJUČEK S POZDRAVOM.

2.     Pri delu potrebujete zvezek, puščico in delovni zvezek Prima.

3.     V pomoč pri neznanih besedah in izgovorjavi vam je lahko povezava na SLOVAR.

4.     Vprašanja glede učenja na daljavo lahko pošljete tudi na moj e-naslov: vanja.kuznik@os-trebnje.si.

5.     Sami se odločite, kako in kdaj si boste razporedili delo pri nemščini. Pomembno je, da v enem tednu predelate celotno gradivo, saj bo naslednji teden objavljeno novo.

POMEMBNO:

1.     Prekinitev pouka zaradi izrednih razmer je prekinilo tudi učenje in pripovedovanje (»zbiranje«) nemških izštevank in pesmic. Nadaljujte z učenjem. Če imate možnost, naredite posnetek in ga shranite.

2.     Vsi učenci, ki ste sodelovali na tekmovanju iz nemške bralne značke (EPI Lesepreis), ste dosegli zlato priznanje. Tako ste si za uspeh in trud pridobili tudi odlično oceno. Čestitke!

3.     Ostanite zdravi, ostanite doma. #WirBleibenZuhause.

4.     Želim vam uspešno delo. Kadar bo zmanjkalo motivacije, pa se odpravite na pustolovsko raziskovanje bližnjega gozda in travnika, pojdite na domači vrt, naredite krog ali dva okoli doma ter pozvonite na hišni zvonec, ki v teh dneh zares počiva.

Pravijo, da je javno življenje zastalo in se umirilo. Kar pa ne velja za naravo: PRIŠLA je FRÜHLING v vsej svoji lepoti barv in zvokov. Veselite  se jih in opazujte jih skupaj s svojimi najbližjimi.

In najpomembnejše:

bodimo sedaj toliko časa narazen, da bomo kmalu skupaj.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

UČENJE NA DALJAVO ZA NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET NEMŠČINA

NAVODILA ZA DELO  v tednu od 13. 4. do 17. 4. 2020

4 . RAZRED

Hallo, pozdravljeni četrtošolci,

tudi mi s tem tednom vstopamo v učenje nemščine na daljavo. V tem tednu bomo ponavljali in utrjevali že pridobljeno znanje, in sicer: ABECEDO, ŠTEVILA DO 20, BARVE in ŽIVALI.

1. NALOGA

RAZLAGA:

Še prej pa besedo ali dve o prazniku (Feiertag), ki je sicer za nami, vendar je v  nemško govorečih deželah (Deutschland, Österreich, Schweiz) zelo pomemben in ima mnogo lepih običajev in navad.

Govor je seveda o VELIKI NOČI. Nemci ta praznik imenujejo OSTERN.

Ker pri pouku nemščine spoznavamo poleg jezika tudi nemško kulturo in običaje, vam bom na kratko predstavila nemški velikonočni običaj –

iskanje velikonočnih jajc.     

Na velikonočno nedeljo (Ostersonntag) otroci s košarico v roki iščejo velikonočna jajca. Mlajši otroci so seveda prepričani, da je jajca (tudi čokoladna so med njimi) v hiši ali na vrtu skril Osterhase, starejši otroci pa že malo dvomijo v obstoj velikonočnega zajčka.

 

DEJAVNOST:

a)    Oglej si risanko ali Zeichentrickfilm HELMA NESE JAJCA.

ZAPIS V ZVEZEK:

a)    Napiši naslov: Ostern (velika noč)

b)    Zapiši besede:

das Kind – otrok, die Kinder – otroci

das Osterei – velikonočno jajce, die Ostereier – velikonočna jajca

der Osterhase – velikonočni zajec

der Ostersonntag – velikonočna nedelja

c)     Zapiši povedi:

Der Osterhase versteckt die Ostereier. (verstecken – skriti)

Die Kinder suchen die Ostereier. (suchen – iskati)

Viel Glück! (Veliko sreče!)       Viel Spaß! (Veliko zabave!)

 

d)    Napiši malo manjši naslov: Helma legt los

e)    Zapiši spodnjo tabelo. Obkroži živali, ki so nastopale v risanki.

DER

DIE

DAS

der Papagei (papagaj)

die Katze (mačka)

das Huhn (kokoš)

der Teddybär (plišasti medvedek)

die Kuh (krava)

das Schaf (ovca)

der Hahn (petelin)

die Schlange (kača)

das Pferd (konj)

der Hase (zajec)

die Ziege (koza)

das Schwein (pujs)

der Fisch (riba)

die Gans (gos)

das Reh (srna)

 

f)      Ustno ponovi barve. Pomagaj si z zapisom v zvezku.

g)    Ustno štej do 20 (ali več). Pomagaj si z zapisom v zvezku.

h)    Ustno zapoj ali povej nemško abecedo. Pomagaj si z zapisom v zvezku.

DEJAVNOSTI:

a)    Poslušaj nemško ljudsko pesem in s petjem ponovi barve.

Povezava: ZELENE, ZELENE SO MOJE OBLEKE

b)    Reši interaktivnI nalogI in utrjuj števila do 20 na povezavah:

ŠTEVILA,   ŠTEVILA

 

c)    Reši interaktivni nalogi in utrjuj barve na povezavah:

BARVE 1 

BARVE 2

d)    Oglej si video in si zraven zapoj (»zarepaj«).

Povezava

ABECEDA

 

ZAKLJUČEK IN POZDRAV:

Pa smo prišli do konca naše ure. Verjamem, da si zmogel vse dejavnosti in da imaš urejen zapis v zvezku. Do naslednjega tedna vas lepo pozdravljam in želim:

Alles Gute! Bleib gesund, bleib zu Hause!

Vse dobro! Ostani zdrav, ostani doma!

 

                                                                                                              učiteljica Vanja