5. r in 6. r – NIP TJN

DOPOLNJENA NAVODILA ZA MESEC MAJ

Dragi učenci in učenke.
Se še spomnite našega urnika? Zgodnja jutranja ura ob ponedeljkih in sredah? Vseh vas »fünfundzwanzig« pogrešam in sporočam, da še vedno brez težav poznam vaš sedežni red v klopeh naše učilnice. 🙂 Vendar, kot kažejo zadnje informacije, se bo letošnje šolsko leto tudi za nas pri nemščini končalo na daljavo.
Zato se boste v mesecu maju posvetili predvsem izdelovanju plakata. S tem plakatom boste pridobili oceno, ki jo še potrebujemo v 2. ocenjevalnem obdobju.

Za mesec maj sem pripravila naslednji 2. nalogi:

1) IZDELOVANJE PLAKATA (OBVEZNO)

V spodnjem posnetku boste izvedeli vse, kar je potrebno vedeti.

 

2) SPLETNA ANKETA 1ka za preverjanje znanja (IZBIRNO).

V tej ANKETI  boste preverili svoje znanje. Pripravila sem jo tako, da sem upoštevala vaše predznanje ; nekateri se učite prvo leto, nekateri drugo leto in mnogi že tretje leto.

______________________________________________________________________________________________________________________________

Čeprav so vsa navodila za plakat v zgornjem posnetku, bom najpomembnejše informacije podala tudi pisno na tej strani:

TEME ZA PLAKAT (izberi si eno):

  • Meine Freundin und ich ali Mein Freund und ich (Moja prijateljica in jaz ali Moj prijatelj in jaz)
  • Meine Freizeit (Moj prosti čas)
  • Mein Stundenplan (Moj urnik)
  • Mein Lieblingsfrühstück (Moj najljubši zajtrk)

ROK ODDAJA PLAKATA: najkasneje do 1. junija 2020.

KAKO ODDATI PLAKAT: Posneto fotografijo (ali več fotograij) plakata pošljite na moj e-naslov (vanja.kuznik@os-trebnje.si) ali preko posebne spletne ankete 1ka, ki jo bom ustvarila v ta namen.

Plakat naredite na bel risalni list. Če želite narediti kako drugače (npr. PP projekcija …) , mi morate to sporočiti na e-naslov.

Plakat je obvezen.

Ne pozabite: Po ogledu posnetka za izdelavo plakata se odločite za naslov (temo) plakata in mi ga (čimprej) sporočite na moj e-naslov.

Nasvet: Veselo na delo in nasvet: »Bolje oddati plakat dan ali teden prej kot zadnji dan.«

Lepo vas pozdravljam in vam želim uspešno delo.

Se “vidimo” v juniju oziroma “slišimo” že prej,

                                                                Vanja Kužnik

Če želite: Oglejte si zabaven in hkrati poučen posnetek o ZAJTRKU.

______________________________________________________________________

NAVODILA ZA MESEC MAJ

Pozdravljeni.

Počitnice so bile kot vedno – PRIMA. A že smo zakorakali v 7. teden učenja na daljavo in v mesec maj.

Vaša pisala in nemški zvezek bodo še vedno »na počitnicah«. To pomeni, da vam bom  za mesec maj posredovala take naloge, da boste našpičili ušesa (beri: poslušali), nabrusili jezike (beri: vadili izgovorjavo) in izdelovali plakat.

Novo učno gradivo za mesec maj vam bom posredovala  v nedeljo, 10. 5. 2020, saj ste pred počitnicami dobili gradivo tudi za 7. teden. Če ste že vse postorili, pa se v tem tednu bolj posvetite drugim predmetom.

V tem tednu bi vam podala le pomembno INFORMACIJO glede ocenjevanja znanja pri neobveznem predmetu NEMŠČINA:

Pri nemščini bo potrebno v 2. ocenjevalnem obdobju pridobiti eno oceno.

Oceno boste pridobili tako, da boste naredili PLAKAT.

TEME plakata bodo izbirne: Meine Freundin und ich /Mein Freund und ich, Mein Stundenplan, Mein Lieblingsfrühstück, Meine Freizeit

Natančna navodila boste dobili pravočasno oz.  jih bom objavila 10. 5. 2020.

 

Če želite, pa si lahko v tem tednu ogledate zabavne posnetke o prostem času, hobijih in šoli:

https://www.youtube.com/watch?v=oFnd6t3K4Ek

 

 

Želim vam lep teden. Bis bald.

______________________________________________________________________________________________________________________________

Dragi učenci in spoštovani starši!

Prvomajske počitnice so pred nami. Naj bodo počitniški dnevi nasmejani in razigrani.  Preživite mirne dni v krogu svojih družin in si naberite novih moči za šolske dni, ki so še pred nami.

Spoštovani starši, hvala za vaš trud in podporo. Brez vaše pomoči in prizadevanja delo na daljavo (tudi pri nemščini) ne bi tako lepo in uspešno steklo.

»Na daleč« se ponovno srečamo v ponedeljek, 4. 5. 2020.

Ostanite zdravi vi in vaši najbližji.

Vanja Kužnik

_______________________________________

Učenje na daljavo

NAVODILA ZA DELO  v tednu od 20. 4. do 24. 4. 2020 in od 4. 5. do 8. 5. 2020

Pozdravljeni,

teden je naokoli in nova ura nemščine je tukaj. Še vedno na daljavo. Upam, res močno upam, da se kmalu vidimo v šoli.  Do takrat pa: EINS, ZWEI, DREI und LOS!

 

UČNA VSEBINA: UHRZEIT und ALLTAG

 

V tem tednu bomo utrjevali, ponavljali in tudi na novo spoznavali temo: ČAS in VSAKDAN.

O tem že veliko vemo: poznamo dneve, dele dneve, mesece, letne čase, športne in šolske dejavnosti ter seveda dejavnosti v prostem času.

Naučili se bomo:

  • kako povemo, koliko je ura,
  • kako poimenujemo vsakdanje dejavnosti,
  • kako opišemo svoj vsakdan.

 

DEJAVNOST

RAZLAGA

V teh tednih, ko smo doma, ne pomislimo velikokrat na uro.  Včasih se zgodi, da je treba prav dobro pomisliti, ali je torek ali sreda. In jutranje vstajanje se včasih zavleče v dopoldansko vstajanje. Težave z jutranjim vstajanjem je imel tudi naš stari »rdeči« znanec Socke. Pravzaprav je imela težave njegova prijateljica Esther, ki ga nikakor ni  mogla spraviti iz postelje in je klicala: AUFWACHEN in AUFSTEHEN!

No, mi smo wach (budni) in pripravljeni na delo!

Se še spomnite, kako vprašamo in povemo, koliko je ura?

_____________________________________________________________________________________________________________

NASLOV V ZVEZEK: Wie spät ist es?  / Wie viel Uhr ist es?

_______________________________________________________________________________________________________________

RAZLAGA:

Odgovor:

Es ist sieben Uhr.  (7.00)

Es ist dreizehn Uhr.  (13.00)

 

Seveda lahko izpustimo besedo Uhr (ura).

Uro lahko povemo na več načinov. Vsi smo že opazili, da televizijski in radijski voditelji povedo uro drugače kot mi v vsakdanjem pogovoru.

Uro lahko povemo (vsaj) na dva načina:

  • pogovorno in uradno.

 

Dobra novica: nemški način pripovedovanja ure je podoben slovenskemu.

_________________________________________________________________________________

ZAPIS V ZVEZEK: Zapiši spodnji prikaz v zvezek.

 

POGOVORNO

 

URADNO

 

7.00

 

sieben

 

sieben Uhr

 

7.05

 

fünf nach sieben

 

sieben Uhr fünf

 

7.15

 

Viertel nach sieben

 

sieben Uhr fünfzehn

 

7.30

 

halb acht

 

sieben Uhr dreißig

 

7.40

 

zwanzig vor acht

 

sieben Uhr vierzig

 

7.45

 

Viertel vor acht

 

sieben Uhr fünfundvierzig

 

7.50

 

zehn vor acht

 

sieben Uhr fünfzig

 

15.00

 

drei Uhr nachmittags

 

fünfzehn Uhr

 

1.00

 

eins

 

ein Uhr

 

ZAPIS V ZVEZEK:  Tudi naslednje izraze napiši v zvezek.

halb – pol

vor – do

nach – čez

Viertel vor– četrt do

Viertel nach – četrt čez

_________________________________________________________________________

DEJAVNOSTI: Izberi si vsaj eno dejavnost in jo poskusi rešiti.

  • Reši spletno nalogo CELE URE in utrjuj znanje o uri.
  • Reši tudi zabavno spletno igrico, kjer boš tekmoval s konji in utrjeval znanje o uri: DIRKA S KONJI.

RAZLAGA

Ponovili smo uro, kjer brez znanja številk ne gre. Sedaj pa opišimo še naš vsakdan. Pri tem vam bosta v pomoč vaše znanje angleškega jezika in spodnja slika.

NASLOV V ZVEZEK: Was machst du jeden Tag? (Kaj delaš vsak dan?)

_____________________________________________________________________________________________________________________

DEJAVNOSTI:

  • Oglej si predstavitev, ki prikazuje VSAKDANJE DEJAVNOSTI. Ni se vam potrebno vpisovati. Kliknite le na kartice in na zvočnik.
  • S pomočjo spodnje slike opiši vsakdanjik. Če imaš možnost, lahko sliko tudi natisneš in jo nalepiš v zvezek.

 TAGESABLAUF – SLIKOVNO GRADIVO

 _____________________________________________________________________________________________

ZAPIS V ZVEZEK: Zapiši stavke in izraze v zvezek. Zapiši vsaj 5 primerov.

 

Ich wache auf. (Zbudim se.)

Ich stehe auf. (Vstanem.)

Ich dusche. (Tuširam se.)

Ich ziehe mich an. (Oblečem se.)

Ich frühstücke. (Zajtrkujem.)

Ich gehe in die Schule. (Grem v šolo.)

Ich komme aus der Schule. (Pridem iz šole.)

Ich esse zu Mittag. (Jem kosilo.)

Ich mache die Hausaufgaben. (Delam domače naloge.)

Ich fahre Rad. (Vozim kolo.)

Ich sehe fern. (Gledam televizijo.)

Ich putze mir die Zähne. (Umijem si zobe.)

Ich gehe ins Bett. (Grem v posteljo.)

Ich schlafe. (Spim.)

 

Če dodamo stavku še URO, DEL DNEVA ali DAN, pazimo na vrstni red besed:

Ste ugotovili, kaj se zamenja?

___________________________________________________________________________________________________

ZAPIS V ZVEZEK: Izberi vsaj 3 primere in jih zapiši v zvezek.

Um 7 Uhr stehe ich auf.

Am Wochenende fahre ich Rad.

Nachmittags lerne ich.

Abends  sehe ich fern.

Samstags spiele ich Fußball.

Von 7 bis 8 Uhr surfe ich im Internet.

 

ZAPIS V ZVEZEK: Zapiši spodnje besede v zvezek.

morgens – zjutraj                                                        montags – ob ponedeljkih

vormittags – dopoldne                                                dienstags – ob torkih

nachmittags – popoldne                                              von … bis – od … do

abends – zvečer

nachts – ponoči

____________________________________________________________________________________________________________________

IZBIRNO: ODDAJA SPLETNE NALOGE

 

Najprej si preberi navodila za oddajo vaje in nato klikni na spodnjo povezavo:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/de/Deutsch_als_Fremdsprache_(DaF)/Uhrzeit/Uhrzeit_yj48527hg

  1. Povezava (bolje) deluje v CHROM- u, zato povezavo kopiraj tja.
  2. Reši vajo. Upoštevaj navodila.
  3. Nato preveri svoje delo.
  4. Pošlji rešeno vajo na moj e-naslov:  vanja.kuznik@os-trebnje.si. Ko se ti prikaže formular, ga izpolni. V okence name vpiši le svoje ime in začetnico priimka; v okence group vpiši 5 ali 6; v subject: DEUTSCH in v teacher e-mail moj e-naslov: vanja.kuznik@os-trebnje.si.
  5. Pošlji.
  6. Če ti ne uspe poslati, ne bo prav nič narobe.

 

ZAKLJUČEK in POZDRAV:

V tem tednu ste utrjevali in ponavljali URO in OPIS DNEVA. Spoznali ste nekaj novih besed in izrazov, poslušali glasbo, reševali jezikovne igrice. Verjamem, da ste bili pri zapisu v zvezek natančni. Če imate kakšno vprašanje glede učenja, mi pišite na e-naslov: vanja.kuznik@os-trebnje.si.

Želim vam, da se imate dobro in da bo vreme naklonjeno kolesarjem.

Poslušaj: FAHRRAD FAHREN.

 

Srečno in pogumno naprej.

Vanja Kužnik

__________________________________________________________________________________________________________

Pozdravljeni,

verjamem, da ste dobro in ste se navadili na drugačne vsakdanjike ter novo šolsko delo. Prepričana sem, da sem in tja pomislite na našo »SCHULE« in da pogrešate sošolko ali sošolca, s katerim si delite šolsko klop.

V tem tednu bomo tudi mi vstopili  v učilnico na daljavi. Videli se nismo že dolge štiri tedne, zato bomo na začetku našega dela ponavljali in utrjevali že pridobljeno znanje.

SPLOŠNA NAVODILA ZA UČENJE NA DALJAVO PRI NEOBVEZNEM PREDMETU NEMŠČINA

1.     Predvidena je 1 ura dela na teden. Ura je razdeljena na RAZLAGO, DEJAVNOSTI, ZAPIS V ZVEZEK in ZAKLJUČEK S POZDRAVOM..

2.     Pri delu potrebujete zvezek, puščico in delovni zvezek Prima.

3.     V pomoč pri neznanih besedah in izgovorjavi vam je lahko povezava na spletni slovar SLOVAR.

4.     Vprašanja glede učenja na daljavo lahko pošljete tudi na moj e-naslov: vanja.kuznik@os-trebnje.si.

5.     Sami se odločite, kako in kdaj si boste razporedili delo pri nemščini. Pomembno je, da v enem tednu predelate celotno gradivo, saj bo naslednji teden objavljeno novo.

POMEMBNO

1.     Prekinitev pouka zaradi izrednih razmer je prekinilo tudi učenje in pripovedovanje (»zbiranje«) nemških izštevank in pesmic. Nadaljujte z učenjem. Če imate možnost, naredite posnetek in ga shranite.

2.     Vsi učenci, ki ste sodelovali na tekmovanju iz nemške bralne značke (EPI Lesepreis), ste dosegli zlato priznanje. Tako ste si za uspeh in trud pridobili tudi odlično oceno. Čestitke!

3.     Ostanite zdravi, ostanite doma. #WirBleibenZuhause.

4.     Želim vam uspešno delo. Kadar bo zmanjkalo motivacije, pa se odpravite na pustolovsko raziskovanje bližnjega gozda in travnika, pojdite na domači vrt, naredite krog ali dva okoli doma ter pozvonite na hišni zvonec, ki v teh dneh zares počiva.

Vsak dan znova vidimo, da je javno življenje zastalo in se umirilo. Kar pa ne velja za naravo: PRIŠLA je FRÜHLING v vsej svoji lepoti barv in zvokov. Veselite  se jih in opazujte jih skupaj s svojimi najbližjimi.

In najpomembnejše:

bodimo sedaj toliko časa narazen, da bomo kmalu skupaj.

…………………………………………………………………………………………………

UČENJE NA DALJAVO ZA NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET NEMŠČINA

……………………………………………………………………………………………….

NAVODILA ZA DELO  v tednu od 13. 4. do 17. 4. 2020

 

Hallo, pozdravljeni petošolci in šestošolci,

tudi mi s tem tednom vstopamo v učenje nemščine na daljavo. V tem tednu bomo ponavljali in utrjevali že pridobljeno znanje, in sicer: DNEVE in DELE DNEVE, HRANO in PIJAČO, PROSTI ČAS in ŠOLO.

 

1. NALOGA

RAZLAGA:

Še prej pa besedo ali dve o prazniku (Feiertag), ki je sicer za nami, vendar je v  nemško govorečih deželah (Deutschland, Österreich, Schweiz) zelo pomemben in ima mnogo lepih običajev in navad.

Govor je seveda o VELIKI NOČI. Nemci ta praznik imenujejo OSTERN.

Ker pri pouku nemščine spoznavamo poleg jezika tudi nemško kulturo in običaje, vam bom na kratko predstavila nemški velikonočni običaj –

iskanje velikonočnih jajc.           

Na velikonočno nedeljo (Ostersonntag) otroci s košarico v roki iščejo velikonočna jajca. Mlajši otroci so seveda prepričani, da je jajca (tudi čokoladna so med njimi) v hiši ali na vrtu skril Osterhase, starejši otroci pa že malo dvomijo v obstoj velikonočnega zajčka.

 

DEJAVNOST:

a) Oglej si risanko ali Zeichentrickfilm: HELMA LEGT LOS.

ZAPIS V ZVEZEK:

a)    Napiši naslov: Ostern (velika noč)

b)    Zapiši besede:

das Kind – otrok, die Kinder – otroci

das Osterei – velikonočno jajce, die Ostereier – velikonočna jajca

der Osterhase – velikonočni zajec

der Ostersonntag – velikonočna nedelja

DEJAVNOST:

a)    Ustno ponovi dneve. Lahko si pomagaš z zapisom v zvezku ali klikneš na nemško ljudsko pesem MEINE LIEBE LAURENTIA.

V pesmi fant sprašuje dekle, kdaj se bosta ponovno videla. Ta pesem je postala kar nekako aktualna v teh dneh, mar ne? Še vedno velja: vsakič, ko zaslišiš besedo ime Laurentia, naredi počep.

ZAPIS V ZVEZEK:

a)    V zvezek napiši naslov: TAGESZEITEN (DELI DNEVA)

b)    Zapiši tabelo.

 

WAS? (Kaj?)

Tageszeiten (Deli dneva)

WANN? (Kdaj)

der Morgen

am Morgen – zjutraj

der Vormittag

am Vormittag – dopoldne

der Mittag

zu Mittag – opoldne

der Nachmittag

am Nachmittag – popoldne

der Abend

am Abend – zvečer

die Nacht

in der Nacht – ponoči

 

WAS?

Tage (Dnevi)

WANN? (Kdaj)

der Montag, der Dienstag …

am Montag, am Dienstag …

v ponedeljek, v torek …

 

WAS?

Monate und Jahreszeiten

(Meseci in letni časi)

 

WANN? (Kdaj)

der Januar, der Februar, der März …

der Frühling, der Sommer, der Herbst, der Winter

im Januar, im Februar, im März …

im Frühling, im Sommer, im Herbst, im Winter

 

WAS?

Uhrzeiten (Ura)

 

WANN? (Kdaj)

10 Uhr

16 Uhr

um 10 Uhr – ob desetih

um 16 Uhr – ob šestnajstih

DEJAVNOSTI:

a)    Reši interaktivno nalogo na spletu. Bodi pozoren pri zapisu na veliko začetnico besed Am, Um, In der, saj stojijo na začetku povedi.

Povezava: WANN?

 

b)    Reši interaktivne naloge na spletu in ponovi šolske potrebščine.

Povezave:

ŠOLSKE POTREBŠČINE

ŠOLSKE POTREBŠČINE – DER, DIE, DAS

V ŠOLI – GLAGOLI

 

c)    Reši interaktivno nalogo na spletu. Ponovi oblike glagolov v sedanjiku. Pazi na ustrezne končnice. Se še spomniš končnic: e, st, t …? Pomagaj si s tabelo in pogumno na delo.

ich

du

er, sie, es

wir

ihr

  sie, Sie

  e

   st

  t

  en

  t

  en

 Povezava: GLAGOLI

d)    Ponovi besedišče o sadju, zelenjavi ter nakupovanju. Reši interaktivni nalogi na spletu.

Povezavi: SADJE in  NA TRŽNICI

ZAKLJUČEK  IN POZDRAV:

Pa smo prišli do konca naše ure. Verjamem, da si zmogel vse dejavnosti in da imaš urejen zapis v zvezku. Dejavnosti si organiziraj preko celega tedna. Nikamor se ti ne mudi, zato velja: Hiti počasi! Če pa kakšno nalogo ne znaš rešiti v prvem poizkusu, ne obupaj, saj veš: Übung macht den Meister.

Do naslednjega tedna vas lepo pozdravljam in želim:

Alles Gute! Bleib gesund, bleib zu Hause!

Vse dobro! Ostani zdrav, ostani doma!

 

                                                                                                                     učiteljica Vanja