FIZ – Splošna navodila


 FIZ – 8 – Ocenjevanje znanja (NEOPRAVLJENI VPRAŠALNIKI)


3. 6. 2020 – Gremo nazaj v šolo


10. TEDEN (25. 5. do 29. 5. 2020)

Oglej si analizo vprašalnika Kartezijev plavač (vaje)
– povezava do analize vprašalnika.

 

8. vprašalnik
Novo preverjanje znanja – Tlak v tekočini
 povezava do vprašalnika
– Reši ga do petka 29. 5.
– to bo zadnji vprašalnik zajet v oceno
– Rešitve bodo podane ob koncu tedna

 

10. ura – Gostota in specifična teža

Pojma gostota snovi ne smemo mešati s tem kako tekočine tečejo – tukaj gre za viskoznost tekočin, v pogovornem jeziku pa rečemo, da so tekočine, ki slabo tečejo, goste, vendar to nima povezave z gostoto snovi.

Voda, olje, detergent, sadni sirup – kaj ima večjo gostoto?
Poglej si video.

 

V učbeniku si preberi temo  Gostotain specifična teža na str. 119 in 120.
Lahko dostopaš tudi do spletne  verzije učbenika na irokus.si.

 

Predvajaj spodnji video posnetek. Najprej si ga v celoti oglej, nato si ga oglej drugič in sproti prepiši besedilo v zvezek (snov in zgleda) – pri tem video poljubno zaustavljaj (niso narejene pavze za prepisovanje).

In enako še naslednjega (zaenkrat samo specifično težo).

 

Da si boš bolje zapomnil/a enačbe si poglej še tale videoposnetek.

 

Za pretvarjanje enot pri gostoti je potrebno dobro poznavanje enot za prostornino. Za razumevanje tega pretvarjanja moramo izhajati iz definicije pojma gostota in specifična teža,
naprimer: voda ima gostoto 1 kg na kubični decimeter
– to pomeni, da tehta 1 kubični decimeter vode 1 kilogram
Koliko pa je to v kilogramih na kubični meter?
– 1 kubični meter je 1000 krat večja prostornina kot 1 kubični decimeter, torej bo tudi masa 1000 krat večja
– torej je gostota vode 1000 kg na kubični meter
Poglej si še video o pretvarjanju enot.

 

Predelaj snov Gostota in specifična teža v spletnem učbeniku SIO  na str. 196 do 201 – sproti rešuj interaktivne naloge in si oglej video posnetke. Nato reši še interaktivne naloge na straneh 202 do 204.
Po straneh se lahko pomikaš z menijem Strani ali s puščicami za levo in desno ob spodnji strani spletne strani.
povezava do i-Učbenika – Gostota in specifična teža

Poglej si reševanje enega od zgledov iz i-učbenika.

 

Preberi o temi še v SDZ na str. 169 do 171.

Reši naloge v SDZ na straneh 171 do 173 (naloge 17 do 30).

Preveri rešitve.
Rešitve najdeš na spletni strani FIZIKA 8 – GRADIVO.

 


9. TEDEN (18. 5. do 22. 5. 2020)

Oglej si rešitve vprašalnika – Tlak, če jih še nisi.
– 
povezava do rešitev vprašalnika.

V prejšnjem tednu si se preizkusil/a v praktičnem delu in si naredil/a Kartezijevega plavača – upam, da si uspel/a in se je potapljal na ukaz (stisk).
Vprašalnik o izvedeni vaji je bil zastavljen že v prejšnjem tednu (reši ga do četrtka 21. maja, če ga še nisi), zato ta teden ni novega vprašalnika.

Ta teden bomo obravnavali temo Tlak v tekočini.

Da osvežiš znanje o tlaku si poglej videa:

9. ura – Tlak v tekočini

Oglej si spodnji video posnetek.

Predelaj snov Tlak v tekočinah v spletnem učbeniku SIO  na str. 212 do 216 – oglej si video posnetke in reši interaktivne naloge. Nato reši še naloge na str. 217 do 219.
Po straneh se lahko pomikaš z menijem Strani ali s puščicami za levo in desno ob spodnji strani spletne strani.

povezava do i-Učbenika – Tlak v tekočinah

Predvajaj spodnji video posnetek. Najprej si ga v celoti oglej, nato si ga oglej drugič in sproti prepiši besedilo v zvezek – pri tem video poljubno zaustavljaj (niso narejene pavze za prepisovanje).

Uporaba v domačem okolju. Oglej si video.

Preberi o temi še v SDZ na str. 174 in 175.

Reši naloge v SDZ na straneh 176 in 177 (naloge 31 do 38) – nalogo 34 bomo rešili skupaj (glej video spodaj – postopek zapiši v SDZ).

Preveri rešitve.
Rešitve najdeš na spletni strani FIZIKA 8 – GRADIVO.

 



8. TEDEN (11. 5. do 15. 5. 2020)

Oglej si še rešitve vprašalnika Utrjevanje znanja (sile)
– povezava do rešitev vprašalnika.

6. vprašalnik
Novo preverjanje znanja – Tlak
 povezava do vprašalnika
– Reši ga do petka 15. 5. – če ga še nisi, ga še lahko, dodana je naloga kjer moraš slikati postopek reševanja računskih nalog
Vprašalnik-Tlak-Rešitve

V tem tednu boste opravili zabavno vajo s katero boste spoznali in raziskali nekatere lastnosti tlaka v tekočini. Snov bomo kasneje tudi teoretično obdelali. Izdelali boste kartezijev plavač.

8. ura – vaja – Kartezijev plavač

O kartezijevem plavaču si najprej preberi in oglej video na i-učbeniku – povezava.

Učiteljica Miša Rus je pripravila tudi podrobno video navodilo za izdelavo.

Če katerega od teh pripomočkov nimaš, se da narediti tudi drugače. Uporabiš lahko kakšen zamašek od flomastra in žico ali kaj podobnega.

Naredi selfi s svojim plavačem med potopom (prosi nekoga za pomoč pri slikanju). 

7. vprašalnik
Odgovori še na nekaj vprašanj in pripni sliko svojega selfija s potopljenim plavačem.
Vprašalnik je dodan že sedaj in šteje namesto preverjanja v naslednjem tednu.
povezava do vprašalnika
– reši ga do četrtka 21. maja
– rešitve bodo podane po 21. maju

Tukaj so že prvi plavači:

 



7. TEDEN (4. 5. do 8. 5. 2020)

Počitnice so žal mimo. Upam, da so baterije polne za nadaljnje delo.

Oglej si še rešitve vprašalnika Sestavljanje sil, če jih še nisi – povezava do rešitev vprašalnika (pdf), .

5. vprašalnik
Novo preverjanje znanja – Utrjevanje znanja – Sile – povezava do vprašalnika.
– Rešitve bodo na voljo po 8. maju – povezava do rešitev.

V tem tednu začenjamo z novim poglavjem Gostota, tlak in vzgon. Prva tema je Tlak.

7. ura – Tlak

V učbeniku si preberi temo  Tlak na str. 110 do 112.
Lahko dostopaš tudi do spletne  verzije učbenika na irokus.si.

Predelaj snov Tlak v spletnem učbeniku SIO  na str. 205 do 209 – sproti rešuj interaktivne naloge.
Nato reši še interaktivne naloge na str. 210 in 211.
Po straneh se lahko pomikaš z menijem Strani ali s puščicami za levo in desno ob spodnji strani spletne strani.

povezava do i-Učbenika – Tlak

Predvajaj spodnji video posnetek. Najprej si ga v celoti oglej, nato si ga oglej drugič in sproti prepiši besedilo v zvezek – pri tem video poljubno zaustavljaj (niso narejene pavze za prepisovanje).

Preberi o temi še v SDZ na str. 162 do 164.

Reši naloge v SDZ na straneh 166 do 168 (naloge 1 do 16).

Preveri rešitve.
Rešitve najdeš na spletni strani FIZIKA 8 – GRADIVO.

 


Hura počitnice so tu.

Če je vse pod streho, si sedaj napolni baterije z dejanji, ki te veselijo. Če pa s predelano snovjo zaostajaš, se da kaj narediti tudi med počitnicami (vendar ne pretiravati z delom).

Pred oddihom pa morda še preveriš rešitve zadnjega preverjanja: Sestavljanje sil – Rešitve

 


6. TEDEN (20. 4. do 24. 4. 2020)

V pred-prejšnjem tednu si se preizkusil/a v praktičnem delu in zgradil/a most, ki ga je skupaj držalo le trenje med letvami.
Oglej si slike izdelkov iz vaje – da Vinchijev most (na koncu 4. tedna), če si jih še nisi.
Oglej si še rešitve vprašalnika – povezava do rešitev vprašalnika (pdf) ali manjša datoteka (docx).

4. vprašalnik
Novo preverjanje znanja – Sestavljanje sil – povezava do vprašalnika.
– Sestavljanje sil – Rešitve

6. ura – Utrjevanje znanja (sile)

V tem tednu boš utrjeval/a znanje iz sil. Izbirna poglavja (sestavljanje nevzporednih sil in razstavljanje sil) bomo zaenkrat izpustili.

Iz samostojnega delovnega zvezka reši naloge 95 do 115 na straneh 159 in 160. Naloge reši v zvezek.
Besedil ne rabiš prepisovati, naloge pregledno označi.

Reši nekaj zabavnih nalog na spletni strani UčimSe.com.

Delo je prijetnejše na večjem zaslonu računalnika, deluje pa tudi na telefonih.

Spletna stran je sicer plačljiva, a je sedaj odprta in brezplačna. Naloge pa so zelo zabavno zastavljene. Lahko zbiraš kovance, ki jih nato zapraviš za različne dejavnosti.

Če se še nisi registriral/a moraš najprej narediti registracijo z gumbom Registriraj se.

Za pomoč pri registraciji si lahko ogledaš video Kako se registriraš na uvodni strani.

Po opravljeni registraciji moraš na svojem e-naslovu potrditi registracijo.

Nato se prijaviš s svojim kapitanskim vzdevkom (uporabniško ime) in geslom.
Izbereš 8. razred (Otok velikana Cveka).

Nato Fiziko in v nadaljevanju Sile.

O krmarjenju po spletni strani si lahko pogledaš tudi video Oglej si video 6. – 9. razred na uvodni spletni strani.

Prijetno reševanje nalog.

Shrani si izsek iz reševanja interaktivnih nalog, ki ga boš pripel/a v vprašalnik naslednji teden. Za to (na računalniku) lahko uporabiš program Orodje za izrezovanje.

K reševanju interaktivnih nalog se lahko vrneš tudi ob kakšni drugi priložnosti.

 


5. TEDEN (14. 4. do 18. 4. 2020)

Oglej si rešitve vprašalnika za preverjanja znanja iz prejšnjega tedna iz medsebojnega delovanja teles, če jih še nisi. Če vprašalnika še nisi rešil/a, lahko to (z zamudo) še narediš.

Oglej si slike izdelkov iz vaje – da Vinchijev most (na koncu 4. tedna). Če svoje slike (preko vprašalnika) še nisi oddal/a, lahko to še narediš.

Kot je bilo napisano, šteje namesto preverjanja, vprašalnik o opravljeni vaji z oddano sliko vaje.

5. ura – Sestavljanje vzporednih sil

V učbeniku si preberi temo  Sestavljanje sil na str. 96 do 99.
Lahko dostopaš tudi do spletne  verzije učbenika na irokus.si.

Predelaj snov Sestavljanje sil v spletnem učbeniku SIO  na str. 139 do 142 in prva dva zgleda na str. 145 – sproti rešuj interaktivne naloge. Nato reši še naloge na str. 147 in 148 (nal. 1 – 9).
Po straneh se lahko pomikaš z menijem Strani ali s puščicami za levo in desno ob spodnji strani spletne strani.

povezava do i-Učbenika – Sestavljanje sil

Predvajaj spodnji video posnetek. Najprej si ga v celoti oglej, nato si ga oglej drugič in sproti prepiši besedilo v zvezek – pri tem video poljubno zaustavljaj (niso narejene pavze za prepisovanje).

Preberi o temi še v SDZ na str. 144 in 145.

Reši naloge v SDZ na straneh 146 do 149 (naloge 66 do 76).

Preveri rešitve.
Rešitve najdeš na spletni strani FIZIKA 8 – GRADIVO.

 


4. TEDEN (6. 4. do 10. 4. 2020)

Pomembno! – Kar nekaj vas še ni odgovorilo na vprašalnik v prejšnjem tednu. To lahko še naredite. Kdor ne bo odgovoril, bo voden, da ne dela za fiziko. Obveščeni bodo tudi starši. 

Preglej rešitve vprašalnika iz prejšnjega tedna, če še jih še nisi.

2. vprašalnik 
Odgovori na vprašanja iz medsebojnega delovanja teles (do četrtka) – povezava do vprašalnika rešitve z razlago

V tem tednu je na vrsti vaja (praktično delo), ki ga boš opravil/a doma s pripomočki, ki jih najdeš doma.

4. ura – Trenje (vaja) – da Vincijev most

Učiteljica Miša Rus je pripravila video navodila za izvedbo vaje. 

Oglej si video navodila.

Pripravi si vse potrebno. Ni potrebno, da imaš take letvice, znajdi se.

Izdelaj most po video navodilu.

Slikaj svojo stvaritev – sliko boš rabil/a kot dokaz svojega dela.

V zvezek zapiši naslov vaje in jo na kratko opiši.
*Če imaš možnost, natisni sliko svojega mostu in jo prilepi v zvezek.

3. vprašalnik
Odgovori na vprašanja in pripni sliko preko naslednjega vprašalnika – povezava do vprašalnika. Priporočam dostop preko mobilnika za lažje pripenjanje slike. Do vprašalnika lahko prideš preko QR kode

Ta vprašalnik bo tudi nadomestil preverjanje v naslednjem tednu.

Izdelki – večina se je lepo potrudila in nastale so lepe konstrukcije.

 


3. TEDEN (30. 3. do 3. 4. 2020)

V tretjem tednu začenjamo s preverjanjem znanja, ki ga pridobite z domačim delom. V ta namen boste vsak teden odgovorili na vprašalnik. Vprašalnik za fiziko rešite vsaj do četrtka. V petek bodo na spletni strani pripete rešitve. Vprašalnik je za vse učence obvezen.

1. vprašalnik 
Odgovori na vprašanja iz že predelane snovi – povezava do vprašalnika – celotne rešitve bodo podane v petek 3. 4. 2020 – rešitve (z razlago) so tu
Tisti, ki še niste odgovorili na vprašanja lahko to še naredite – zadnja možnost (za zamudnike).

3. ura – Medsebojno delovanje teles

Preberi besedilo v SDZ na str. 139 in 140 (v tiskani ali spletni verziji).

*Poglej dodana videa 3. Newtonov zakon in Avto – cesta (ikone ob robu) v spletni verziji.
**Poglej 3D animacijo Newtonovi zakoni gibanja (ikona ob robu) v spletni verziji.

S spletne strani FIZIKA 8 – GRADIVO  prenesi ppsx predstavitev Medsebojno delovanje teles in prepiši besedilo v zvezek.

Oglej si video na spletu Lego katapult.
Katapult potisne izstrelek naprej, izstrelek pa katapult nazaj. Kaj se giblje z večjo hitrostjo? Zakaj?

Poglej si še kakšen delček videa, ki prikazuje izstrelitev rakete Falcon Heavy podjetja Space X.
Tudi rakete delujejo na principu 3. Newtonovega zakona. Raketa potiska pline nazaj, plini pa raketo naprej.

Za dodatno razumevanje 3. Newtonovega zakona si oglej še tale video o sili med Zemljo in Luno.

Reši naloge v SDZ na straneh 141 do 143 (naloge 55 do 65).

Preveri rešitve.
Rešitve najdeš na spletni strani FIZIKA 8 – GRADIVO.

 


2. TEDEN (23. 3. do 27. 3. 2020)

2. ura – Sila upora

Preberi besedilo v SDZ na str. 135 in 136 (v tiskani ali spletni verziji).

Oglej si video na spletu Padanje papirja.

S spletne strani FIZIKA 8 – GRADIVO  prenesi ppsx predstavitev Trenje in upor in prepiši besedilo o uporu v zvezek.

Opravi poskus iz SDZ na str. 136 – Padala in hitrost padanja.

Oglej si video na spletu Padanje v vakumu.

Reši naloge v SDZ na straneh 137 in 138 (naloge 43 do 54).

Preveri rešitve.
Rešitve najdeš na spletni strani FIZIKA 8 – GRADIVO.

 


1. TEDEN (16. 3. do 20. 3. 2020)

Učenci, ki ste bili zadnje ure odsotni, s spletne strani FIZIKA 8 – GRADIVO  prenesite ppsx predstavitev Ravnovesje sil in prepišite, ter prerišite besedilo in primere v zvezek (2. primer samo pregledate).
Nato rešite naloge v SDZ na str. 129 in 130 (do naloge 36).

1. ura – Sila trenja

Preberi besedilo v SDZ na str. 131 in 133 (v tiskani ali spletni verziji).

*Poglej dodana videa Neločljivi knjigi in CD z zračno blazino (ikone ob robu) v spletni verziji.
**Poskusa iz videa lahko izvedeš tudi sam/a.

S spletne strani FIZIKA 8 – GRADIVO  prenesi ppsx predstavitev Trenje in upor in prepiši besedilo o trenju (do upora) v zvezek.

Reši naloge v SDZ na strani 133 in 134 (naloge 37 do 42).

Preveri rešitve.
Rešitve najdeš na spletni strani FIZIKA 8 – GRADIVO.