GEO – 6. razred

Pri Založbi Rokus Klett je vsem učencem v času krize omogočen brezplačen celodnevni dostop do elektronskih in interaktivnih gradiv. Za geografijo: www.iRokus.si in www.iRokusPlus.si (6.–9. razred). Povezava do navodil za brezplačen dostop je na voljo v zavihku za matematiko.

Do nadaljnjega bodo vsebine za GEO 6 objavljane vsak sodi šolski teden, vsebine za ZGO 6 pa vsak lihi šolski teden (gledano glede na šolsko leto). Vsebine za GEO 7, 8 in 9 bodo objavljane vsak teden.

 

GEOGRAFSKA EKSKURZIJA

NOVO. NOVO. NOVO.

Povabim te na prav posebno geografsko dejavnost, ki jo najdeš v zavihku IZREDNE RAZMERE.

Najprej izberi: DNEVI DEJAVNOSTI, nato izberi NARAVOSLOVNI DNEVI.

In si že na pravem mestu. Tam te čaka GEOGRAFSKA EKSKURZIJA.

Uspešno delo in veselo potovanje.

Naslednji teden se vidiva v šoli, zato čim več aktivnosti opravi do četrtka, 4. junija.

POUČNO! Slovenija, slikovni zemljepis! - Hitra dostava in bogat izbor

 

—————————————————————–

8. teden (18. – 22. maj)

 

Pozdravljen, dragi šestošolce, sedaj že v osmem tednu učenja na daljavo. 

  1. V pretekli dejavnosti si rešil kviz, nato poslušal razlago o toplotnih pasovih, prebral zapis v SDZ in tam naredil tri kratke naloge.
  1. Pozorno preveri rešitve.
  • 83 / nal. 1: a, b, c
  • 85 / nal. 3: severnem zmerno toplem pasu; severnem zmerno toplem pasu; Afrika; Antarktika.
  • 85 / nal. 4: zmerno topli in mrzli pas; zmerno topli pas; vroči toplotni pas.
  1. Danes boš spoznal pogoje za življenje ljudi v posameznih toplotnih pasovih. Ponekod na svetu namreč ne poznajo letnih časov – kot jih imamo recimo pri nas. So območja, kjer je vse leto poletje, območja, kjer je ves čas zima, pa tudi območja z dvema letnima časoma. No, pico, štirje letni časi, pa poznajo skoraj povsod po svetu.
  1. Pripravi pisala (po možnosti barvna) in v SDZ preberi, hkrati pa označuj bistvo v besedilu str. 86 – 91. Vmes pa malo razmišljaj o tem, ali bi ti za življenje ustrezal kateri od opisanih tipov podnebja. Bi se preselil tja?
  1. Ko prebereš besedila v SDZ, si oglej in poslušaj posnetek. V njem je dodana kratka videovsebina, ki žal nima glasbe (se opravičujem za nevšečnost), ima pa podnapise in čudovite fotografije.

 

 

  1. V zadnjem delu posnetka je bil prikazan zapis učne snovi. Če ga še nisi, ga sedaj prepiši v zvezek.
  1. In čisto za konec še anketa – kviz na POVEZAVI. V kolikor si vse do sedaj napisane obveznosti skrbno izpolnil, ti bo pri reševanju gotovo šlo dobro. Naloge reši do ponedeljka, 25. maja.

 

  • Če želiš in če utegneš, poišči na spletu daljši odlomek filma Zemlja: Nepozaben dan in si ga oglej. Morda pa na spletu pobrskaš še za receptom pice štirje letni časi in jo pripraviš doma. Seveda se lahko odločiš tudi za pripravo kakšne druge jedi ali vsaj za pomoč pri pripravi. Starši bodo tega gotovo veseli.
  • Uspešno delo. In ne pozabi – Zemlja je res čudovit planet. Opazuj in užij to lepoto v okolici doma tudi ti.

 ———————————————————————-

7. teden (4. maj – 8. maj)

 

Pozdravljen, dragi šestošolec. Nov, prvi popočitniški teden prinaša novo aktivnost tudi pri geografiji.

1) Do sedaj si pri tem predmetu opravil tri, tokrat je pred tabo četrti izziv učenja na daljavo.

2) Tudi tokrat boš vsebine, ki jih pri geografiji že poznaš, najprej ponovil. Če si se učil in ponavljal bolj malo, ti predlagam, da si čas za učenje vzameš sedaj. Tvoje dosežke pri preverjanjih si namreč zabeležim in pomembno je, da naloge rešiš čim bolj pravilno.

3) Torej. Na povezavi je kviz z vprašanji, na katera natančno odgovori. Vsebine se nanašajo na snov iz  SDZ str. 48–50 in 62–74. Predlagam, da jih pred reševanjem ponoviš. Kviz (preverjanje znanja) reši do ponedeljka, 11. maja.

4) Nato prisluhi razlagi o novi temi. Vklopi zvočnike in prenesi posnetek. Vmes pa lahko pripraviš pripomočke za geografijo. POVEZAVA NA RAZLAGO.

5) V zvezku uredi učni zapis (kot je opisano v posnetku).

6) Domača naloga. Navodilo je sicer v posnetku, za vsak slučaj je zapisano še tu:

– v SDZ pozorno preberi besedilo na str. 83–85,

–  v zvezek nariši pregledno skico toplotnih pasov (kot je prikazana v posnetku). Zelo pomembno: v skici naj bodo s stopinjami označeni in z besedo izpisani vsi vzporedniki,

–  v SDZ naredi naloge 1, 3 in 4 (str. 83–85).

7) Čas nameni tudi ponavljanju snovi. Uporabi kakšnega izmed naslednjih predlogov.

  • Pobarvaj bistvo v besedilih v SDZ.
  • V zvezek ali na kartonček izpiši nekaj vprašanj iz kviza (še posebno pozornost nameni tistim, pri katerih nisi bil uspešen).
  • Sam oblikuj vprašanje ali nalogo in jo posreduj sošolcu/sošolki; nato o njej malo razpravljajta.
  • V SDZ preberi povzetke snovi ob koncu poglavja (str. 51, 77).

8) Nekaj možnosti za dodatno delo:

Uspešno delo ti želim. V primeru, da imaš vprašanje, dilemo, se oglasi po elektronski pošti (marjetka.ganc@os-trebnje.si).

——————————————————————————————————-

Počitnice! Prvomajske počitnice!

Letos bodo seveda nekoliko drugačne. A gotovo imaš kakšno idejo, kako boš čas dobro izkoristil. Morda se odločiš, da pokličeš sošolca ali sošolko, za katerega veš, da mu gre težko. In mu pomagaš! Ali pa z njim samo malo poklepetaš. Občutek, da si opravil nekaj dobrega, bo čudovit.
Učenje na daljavo vsem predstavlja poseben izziv. Nekateri ste obveznosti opravili natančno in sproti, nekateri ste bili manj dosledni. Če še nisi opravil ankete, s katero sem preverila tvoje znanje, to opravi do 30. 4. Nekateri ste anketo sicer oddali, a se v njej niste podpisali. Rešite jo znova, kajti pri zaključevanju ocen bo zelo pomembno, kako odzivni in uspešni ste v tem času. Če so tvoji zapisi neurejeni, je tudi zdaj čas, da jih urediš.
Po prvomajskih počitnicah pa se znova »dobimo«. Tukaj. Na spletni strani šole. Vse dobro.
Povezava na anketo (če je še nisi opravil).

Učiteljica Marjetka Ganc

——————————————————————————————————————————

5. teden (14. 4. 2020 – 17. 4. 2020)

 

Dragi šestošolec/šestošolka.
Vstopaš v peti teden učenja na daljavo. Upam, da si zdrav in da ti tovrstno delo ne povzroča težav.
Pri geografiji si do sedaj opravil dve aktivnosti, v tem tednu je pred tabo tretji izziv. Dobro si organiziraj čas in delo vestno opravi.
Pripravi zvezek, SDZ in pisalo.
Vklopi zvočnike, PRENESI POSNETEK Z RAZLAGO na spodnji povezavi in ga predvajaj.
Nato pozorno poslušaj razlago in naredi naloge, ki so opisane v posnetku.
Ko končaš, izpolni še anketo, ki se nahaja na povezavi pod posnetkom.
Torej: najprej posnetek, nato anketa. 

 

POSNETEK Z RAZLAGO (prenesi ga in predvajaj).

 

Povezava na anketo. Izpolni jo do ponedeljka, 20. aprila.

POMEMBNA OPOMBA: Pri 11. vprašanju je v vsaki vrstici možno izbrati le en (in ne dva odgovora). Za morebitne nevšečnosti se iskreno opravičujem.

Hkrati pa se zahvaljujem vsem, ki ste anketni vprašalnik  že izpolnili.

Če imaš čas in voljo za dodatno delo, te povabim k reševanju naslednjih nalog:
Uspešno delo in vse dobro ti želim.
Učiteljica Marjetka Ganc

 


3. teden (30. 3. 2020 – 3. 4. 2020)

6. razred (3. teden):

Pozdravljen, dragi šestošolec!

Nekaj izkušenj z »učenjem na daljavo« si v tem času gotovo že pridobil. Prepričana sem, da ti tudi delo za geografijo, ki je zapisano spodaj, ne bo predstavljalo težav.

Delaj takrat, ko imaš čas. Bodi natančen, da bo učinek čim boljši.

1. Saj veš, kaj naredimo navadno na začetku ure? PREVERJANJE DOMAČE NALOGE.

Danes boš to storil sam. Prepričana sem, da zelooo natančno. Oglej si rešitve za prvi teden (klikni na rešitve).

2. Kaj pa sedaj? Predlagam KRATKO PONOVITEV – da snov preteklih dveh ure ne bo šla v pozabo. Počasi preberi zapisa iz zvezka Gibanje Zemlje ter Časovni pasovi in datumska meja. Sedaj zapri zvezek in ustno odgovori na spodnja vprašanja.
Koliko časovnih pasov je na Zemlji?
V katerem časovnem pasu leži Slovenija?
Po katerem poldnevniku poteka datumska meja? Poišči jo v atlasu na zemljevidu sveta. Zakaj se menjavata dan in noč?
V kateri smeri se vrti Zemlja?
Kje na Zemlji sta dan in noč vedno dolga po 12 ur?
Letos je prestopno leto. V čem se razlikuje od ostalih?

Če ne gre … odpri zvezek in si pomagaj z zapisanim.

3. Za ponovitev še ena vaja. Pripravi SDZ str. 67. Poglej zemljevid časovnih pasov. V sredini je prazen okvirček. V zgornji (rumeni) del napiši Trebnje, v spodnji (beli) del 8.00. S pomočjo zapisanih časovnih pasov izračunaj, koliko je ura v Pekingu (in ostalih mestih), ko je pri nas 8.00. Reši še nalogo 3c.

 4. Preberi besedilo v SDZ na str. 71 in nato v zvezek prepiši zapis. Razmišljaj o tem, kar pišeš. To je tudi učenje.

LETNI ČASI

Naš planet ima navidezno črto – vrtilno os, ki poteka skozi severni in južni tečaj ali pol.

Zemlja in njena os sta nagnjeni za 23,5°.

Letni časi nastanejo zaradi potovanja Zemlje okoli Sonca in zaradi nagnjenosti njene osi.

Če bi bila Zemljina vrtilna os pravokotna na ravnino Zemljinega gibanja, bi v vsakem kraju na Zemlji Sonce vse leto sijalo enako in letnih časov ne bi bilo.

Tako je na poti okoli Sonca enkrat proti Soncu nagnjena severna polobla Zemlje, enkrat pa južna. Tista polobla, ki je nagnjena proti Soncu, dobi več sončne energije, torej več svetlobe in toplote. Polobla, ki pa je oddaljena dlje od Sonca pa prejme manj sončne energije, zato je tam hladneje.

DOMAČA NALOGA:

o   Na povezavi poglej »učno uro« o rotaciji in revoluciji. Ne skrbi – traja le 4 minute.

o   Z bratom, sestro ali starši prikažite gibanje Zemlje pri rotaciji in revoluciji (podobno kot je prikazano v animaciji).

 


1. teden (16. 3. 2020 – 20. 3. 2020)

6. razred (1. teden):

Spoštovani šestošolci.

Sedaj bo naše delo potekalo na daljavo. Zato – pripravi SDZ in zvezek za geografijo ter atlas sveta.

V pretekli uri ste pisali kratko preverjanje o geografski legi in stopinjski mreži (ko se vrnemo k pouku, ga boste dobili nazaj). Pričeli pa smo tudi s spoznavanjem vsebin o gibanju Zemlje. Zapis o rotaciji in revoluciji že imate v zvezku.

V tem tednu naredite naslednjih pet aktivnosti.

  1. V SDZ preberite besedila od str. 64 do 69. Vsebine preberi natančno, z razumevanje, bistveno podčrtajte.
  1. Preverite, če ste že opravili nalogo, ki ste jo dobili preteklo uro: SDZ 64/1, 66/1,2 in 68/1. Če še kaj manjka, naredi sedaj.

 

  1. V zvezek prepišite besedilo o časovnih pasovih in datumski meji (spodaj).

 

—————————————————————————————————————–

ČASOVNI PASOVI IN DATUMSKA MEJA

 

Posamezni kraji na Zemlji imajo v istem trenutku različne lege glede na Sonce, zato so v različnih krajih na Zemlji različni deli dneva. Ko je pri nas poldan, je na nasprotni strani Zemlje polnoč.

Vsa Zemlja je razdeljena na 24 časovnih pasov, vsak je širok 15°.

V vsakem časovnem pasu imajo vsi kraji enak krajevni čas.

V Sloveniji velja srednjeevropski čas (SEČ).

Po 180. poldnevniku poteka dogovorjena mednarodna datumska meja.

Pri prehodu datumske meje z vzhoda na zahod se doda en dan. Pri prehodu od zahoda proti vzhodu se isti dan ponovi.

—————————————————————————————————————–

  1. Na spodnji povezavi si oglejte kratko predstavitev o časovnih pasovih in datumski meji in preberite besedilo, ki je zapisano na rumeni podlagi pod posnetkom.

ČASOVNI PASOVI: https://otroski.rtvslo.si/infodrom/prispevek/1070 (Na posnetku je vmes nekaj sekund premora, a vas to naj ne moti.)

  1. V zvezek v celih povedih napišite odgovore na naslednja vprašanja. (Uporabite gradivo na zgornji povezavi.)
  • Pojasni, kaj pomeni kratica GMT.
  • Zamisli si, da potuješ proti vzhodu, recimo v Azijo. Ko boš prispel tja, bo potrebno prestaviti uro. Kam (naprej ali nazaj)? Zakaj?
  • Na katerem otočju praznujejo novo leto najprej? Otočje poišči v atlasu.

 

Če imate učenci ali starši kakšna vprašanja v zvezi z načrtovanimi dejavnostmi pri predmetu geografija, jih lahko vpišete na povezavi. Pri postavljanju vprašanj bodite konkretni, jasni in racionalni. Na tej povezavi boste našli tudi odgovore učiteljev. Odgovor lahko pričakujete v 24 urah (v delovnem tednu). Bodite pazljivi, ker lahko nehote pobrišete vsebino dokumenta (vprašanja in odgovore, ki jih je vpisal že nekdo pred vami). Bodimo solidarni, stopimo skupaj in vsi iz teh izrednih razmer pridobimo kar se da največ koristnega.