Dragi učenci,

spodaj je podrobneje razložen potek kulturnega dneva za učence 9. razreda.

________________________________________________________________________________________________________________________

Kulturni dan za 9. razred                             Datum: 21. 5. 2020

Vsebina:

Ogled Narodne galerije Ljubljana, Slovenski impresionisti in ogled dokumentarne oddaje: Ko pop sreča klasiko.

Kulturni dan je namenjen  prepletanju  likovne in glasbene umetnosti.

področje LUM

Narodna galerija Slovenije je osrednja galerija slovenskih likovnih del. Ustanovljena je bila leta 1918. Hrani največjo zbirko umetnin, ki so nastale na slovenskem ozemlju v obdobjih med srednjim vekom in modernizmom. Svoje prostore ima v stavbi ljubljanskega Narodnega doma na Cankarjevi cesti. Wikipedija

Navodilo: Na povezavi spodaj obiščite Narodno Galerijo v Ljubljani:

https://www.ng-slo.si/si/razstave-in-projekti/razstava/slovenski-impresionisti-in-njihov-cas?id=4821

Poudarek je na slovenskih Impresionistih, vprašanja o njih v spletni anketi:

Naloga: Izpolnjene učne liste oddate v anketo.

https://www.1ka.si/a/283511

Učni list Slovenski impresionisti A4

Impresionistični spomin družabna igra

 

področje GUM

Navodilo: Na linku spodaj si poglejte glasbeno dokumentarno oddajo, iz RTV arhiva, z naslovom KO POP SREČA KLASIKO. Bodite pozorni predvsem na omenjene poklice in izobrazbo glasbenikov.

https://4d.rtvslo.si/arhiv/dokumentarni-filmi-in-oddaje-kulturno-umetniskiprogram/174486645

Naloga: Razmisli o tem kakšni so tvoji pogledi na pop in na klasično glasbo. Kaj ti glasba pomeni… Zapiši do 10 povedi o tem in mi jih pošlji na e- naslov: jozica.stanic@os-trebnje.si Za vse, ki imate radi klasično glasbo, zelo priporočam ogled koncerta Slovenske filharmonije, ki je del spletnega abonmaja. Koncert bodo prenašali v živo preko linka: https://www.filharmonija.si/V-ZIVO/

Informacije: 21. maj 2020 ob 19.30 TRIJE MOŠKI IN DAMA Kontrabasisti Orkestra Slovenske filharmonije: Grega Rus, Mateja Murn Zorko, Maksim Bogdanov, Blaž Zupan

Spored: Johann Strauss (prir. D. Haynes): Trič-trač polka, op. 214 Tomaso Albinoni (prir. K. Trumpf): Adagio v g-molu Colin Brumby: Suita za 4 kontrabase Pesante – Allegro/Larghetto – Allegro con brio/Larghetto Daryl Runsvick: Strauss in the Doghouse Scott Joplin (prir. J. C. Bentowski): The Entertainer Francis Lai: Un homme et un femme

Veliko užitka pri raziskovanju, ogledu in poslušanju.

Učiteljici likovne in glasbene umetnosti.

_____________________________________________________________________

Dragi učenci,

spodaj je podrobneje razložen potek KD za učence od 7. do 9. razreda.


Kulturni dan za 7. razred                             Datum: od 20. 4. do 24. 4. 2020

Gledališka predstava Tajno društvo PGC

Ta kulturni dan bomo seveda izpeljali drugače. Iz domačega okolja boste spremljali predstavo, Tajno društvo PGC, ki je legendarno zimzeleno besedilo, otroška klasika. Nastalo je leta 1958 izpod peresa slovenskega pisatelja Antona Ingoliča, enega prvih avtorjev, ki je po vojni črpal iz resničnega življenja mladih in v njihovih nevsakdanjih dogodivščinah obravnaval njihove probleme. S priljubljenim in znamenitim tajnim društvom Pingoclavulusom oziroma krajše PGC-jem so odraščale različne generacije otrok.
Uprizoritev raziskuje prazen oder, ki spodbuja gledalčevo domišljijo in nastopajočim omogoča številne transformacije v prostoru in času. Igralci domiselno, igrivo in dinamično prehajajo med prizori in različnimi vragolijami tajnega društva. Poleg napete zgodbe, zanimivih karakterjev in svojstvenega humorja ne manjkajo niti resnejše teme. Mihova zgodba nikakor ni zgolj kratkočasna in dinamična zgodba o detektivskem zbiranju risalnih žebljičkov, ampak predvsem zgodba o srčnosti, pogumu in prijateljstvu.

Mare Bulc je gledališki režiser, ki ustvarja tudi kot igralec, pisec dram in dramatizacij ter intermedijski umetnik. Še posebej zadnja leta se intenzivno ukvarja tudi s predstavami za otroke in mlade, h katerim želi pristopiti v eksperimentalnem duhu in prek preizpraševanja ter spreminjanja konvencionalnih izraznih sredstev.

 

Gledališko predstavo si ogledate s klikom na spodnjo povezavo:

TAJNO DRUŠTVO PGC – gledališka predstava

 

Po ogledu v zvezek zapišite naslov predstave ter 5 povedi o tem, kaj je glavna tema predstave, poimenujte in z enim pridevnikom opišite 4 glavne junake ter sporočilo, ki ga lahko izluščite iz zgodbe, in s tem boste uspešno opravili kulturni dan.

 

Želimo vam veliko užitkov pri ogledu predstave.

učitelji slovenščine


Kulturni dan za 8. razred                            Datum: od 20. 4. do 24. 4. 2020

Gledališka predstava KIT NA PLAŽI

Ta kulturni dan bomo seveda izpeljali drugače. Iz domačega okolja boste spremljali predstavo, ki je nastala po literarni predlogi in v režiji Vinka Moderndorferja, in nam je dostopna na spletu, zato si jo lahko ogledate kadarkoli. Vseeno si zagotovite mir, da boste ob 80-minutni predstavi uživali, o njej razmišljali in na zastavljena vprašanja kasneje lažje odgovarjali. Predstavi boste lahko sledili, tudi če knjige z enakim naslovom še niste prebrali.

Kit na plaži je drugi mladinski roman Vinka Möderndorferja, pisatelja, pesnika, dramatika in režiserja. Njegov prvi roman Kot v filmu je prejel večino nagrad za mladinsko književnost pri nas. Knjiga Kit na plaži je bila v šolskem letu 2016/17 vključena v projekt Rastem s knjigo in razdeljena vsem sedmošolcem. Po njej je nastala uspešna gledališka predstava z enakim naslovom.

 

Gledališko predstavo si ogledate s klikom na spodnjo povezavo:

 

Premiera je bila 25. septembra 2018, Šentjakobski oder LGL.

Zanimivo vprašanje, ki se nam zastavlja: Zakaj ima roman naslov Kit na plaži? Kit je velika žival, ki živi v kraljestvu rib, čeprav ni riba. Kit je napaka med morskimi živalmi. Je bitje od drugod. (zapiše avtor V. M.  na str. 147) In nekje v romanu je omenjeno, da kiti včasih v velikih jatah priplavajo v plitvino in nasedejo na plaži, kot bi hoteli s svojim skupinskim samomorom opozoriti na naš nepošten odnos do okolja in narave. Smo nepošteni tudi do sočloveka?

Glavna oseba Nika, ki jo izvrstno odigra Ana Hribar, se s starši preseli v novo hišo in zadnji razred osnovne šole obiskuje v novi šoli, novem kraju, z novimi sošolci. Vse je na videz zelo lepo in tako, kot mora biti. Priljubljena je, zgovorna in duhovita, zna si pridobiti prijatelje. A izkaže se, da ima skrivnost, ki se kar nenadoma razkrije.  Ima brata Igorja, ki je otrok z downovim sindromom. Niko je strah, da bi za to izvedeli sošolci, sram jo je, da ima takega brata … Šele ko ob nenadnem razkritju te skrivnosti zaradi osramočenosti, nesprejetosti, naveličanosti vsega pobegne od doma in gre Igor z njo, ker jo ima rad, se zave, kako pomembna je družina in da je lažje, če o problemih spregovorimo. Nikinega brata Igorja odigra Blaž Pirman, tudi sam fant z downovim sindromom.

V pogovoru z ustvarjalci gledališke predstave (dostopno na: https://www.youtube.com/watch?v=EDa_eXhzOHk) je avtor in režiser Moderndorfer poudaril, da nismo normalni ali nenormalni. Ampak je vsak človek drugačen, je unikat.  Prav zaradi prisotnosti Igorja – Blaža, ki ne igra drugačnosti, ampak je drugačen, ima omejitve, hkrati pa ima pozitiven pogled na svet, na življenje, so uspeli prenesti en del resničnega življenja na oder.  Ko je Nika najbolj obupana, jo razvedri s svojim optimizmom. Z vprašanjem, če ga ima rada, jo spravi v zadrego in spomni, kako ga pravzaprav ni opazila. Videla je le sebe, svoje stiske.

 

Po ogledu predstave rešite spletno anketo in s tem boste uspešno opravili kulturni dan.

Povezava do ankete: Kit na plaži

Želimo vam veliko užitkov pri ogledu predstave.

učitelji slovenščine


Kulturni dan za 9. razred                            Datum: od 20. 4. do 24. 4. 2020

Gledališka predstava VIHAR V GLAVI

Za vas smo izbrali gledališko predstavo Vihar v glavi, ki si jo boste ogledali preko spletne strani.

Tisti, ki boste začutili vihar v svoji glavi in ki znate in hočete povedati, napišite svoj monolog. Vaša besedila bomo posebej zbrali, pripeli pa jih boste lahko v spletno anketo.

 

Lutkovno gledališče Ljubljana

GLEDALIŠKA PREDSTAVA Vihar v glavi

ali kako najstniški možgani delujejo drugače od odraslih

Režiser Primož Ekart je zasnoval predstavo na podlagi dramskega besedila Brainstorm avtorjev Neda Glasierja in Emily Lim.

Izvorno besedilo je nastalo v londonski produkcijski hiš Company Three. Pri tem so idejno izhajali iz najnovejših znanstvenih odkritij na področju nevroznanosti oziroma ugotovitev o tem, kako se delovanje možganov v najstniški dobi razlikuje od njihovega delovanja pri odrasli osebi.

Lutkovno gledališče je k sodelovanju povabilo najstnike, stare od 14 do 19 let.

Z režiserjem Primožem Ekartom, dramaturginjo Ano Duša in koreografom Sebastjanom Staričem so mladi igralci v ustvarjalnem procesu urili svoje telo in glas, se učili različnih gledaliških tehnik in improvizacij ter skozi različne faze ustvarjanja spoznavali celovit gledališki proces.

Predstava nagovarja pubertetnike in njihove starše in je namenjena mladim od 12. leta starosti.

V predstavi se razpira  čustveni svet mladih, predvsem v odnosu do staršev – pa tudi svet njihovih želja, pričakovanj, strahov in upanj za prihodnost.

»Moja soba je raztur. Ampak to pomen, da je vse not. Moji možgani      so raztur. Ampak to pomen, da je vse not!«  reče 14-letni  igralec.

Tako teče predstava kot  ustvarjalna nevihta v 17 mladostniških glavah.

Najstniki, ki so se zbrali v gledališko skupino, so ustvarili predstavo o njih samih, o njihovem življenju, izkušnjah, strahovih in željah, upanjih, jezi in uporu, nerazumevanju odraslih, radosti in veselju, skratka o viharju, ki divja v njihovih možganih in srcih.

Skozi gledališče so našli tudi pot za svojo ustvarjalnost, da bi to lahko bil kanal za izražanje vsega tistega, česar v vsakdanjem življenju ne morejo ali ne znajo izraziti.

Govorijo svojim sovrstnikom in staršem, učiteljem, odraslim, ki jih njihov svet utegne zanimati. Si jim prisluhnil? Si pomislil tudi nase?

*Primož Ekart, igralec, gledališki režiser in producent je diplomiral iz dramske igre na AGRFT v Ljubljani. Igral je v več kot 80 gledaliških predstavah, nekaj celovečernih filmih, TV nadaljevankah, radijskih igrah in predstavah uličnega gledališča. V zadnjem času se posveča predvsem gledališki režiji. Za svojo predstavo Nemoč v izvedbi zavoda Imaginarni in v koprodukciji Mini teatra Ljubljana je na 52. Borštnikovem srečanju leta 2017 prejel Borštnikovo nagrado za najboljšo uprizoritev.

 

Po ogledu predstave rešite spletno anketo in s tem boste uspešno opravili kulturni dan.

Povezava do ankete: Vihar v glavi

Želimo vam veliko užitkov pri ogledu predstave.

učitelji slovenščine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na sledeča vprašanja  odgovarjaj v celih oziroma v več povedih:

  1. Ali si tudi sam pri ogledu občutil Niko kot grebatorko (kar ji v nekem trenutku pove sošolka) ali si se bolj ustavil ob njeni stiski, odnosu s starši, sošolci, učitelji?
  2. Nikini starši – kako jih lahko predstaviš? Se ti zdi družina (zaradi drugačnega otroka) ali tudi sicer zelo posebna? Zakaj (ne)?
  3. Zakaj se je Aleksu nepomembno truditi za pozitivni uspeh? Kje vidi svojo prihodnost ne glede na dosežene ocene?
  4. Zakaj Barbka hoče biti nevidna s svojimi SMS? Ali je tudi tebi ali komu iz tvoje okolice kdaj lažje kaj napisati kot povedati?
  5. Tudi učitelji so prikazani z vidika mladostnika – so zagledani v svojo najljubšo snov, v svoja pričakovanja, ima pa svoje posebnosti ali pomanjkljivosti … Nas dojemate podobno? Ali je tudi vsak učitelj drugačen? Se ti zdi, da bi se lahko izobraževal le tako na daljavo?
  6. Predstava se zaključi z: »Vse je v redu!« Si pričakoval tak zaključek? Ali se vsi konflikti razrešijo? Ali je v redu le, če se vsaj skušamo pogovarjati?
  7. Ali lahko ogledano predstavo povežeš z zgodbo iz življenja ali s kako drugo prebrano knjigo (zapiši v vsaj petih povedih)?