NARAVOSLOVNI DAN: GOEOGRAFSKA EKSKURZIJA – 

6. razred (začetek dela 28. maj)

 

POUČNO! Slovenija, slikovni zemljepis! - Hitra dostava in bogat izbor

Tokrat bo delo, povezano z geografijo, potekalo malo drugače.

Povabim te na geografsko ekskurzijo.

Vsa navodila (slikovna, slušna in pisna) so zbrana v dokumentih Geografska ekskurzija 1. del in Geografska ekskurzija 2. del.

Začni takole:

  1. Pripravi zvezek za geografijo in pisala ter zemljevid Slovenije (lahko ročni zemljevid, ki si ga uporabljal v 5. razredu, lahko zemljevid Slovenije v atlasu).
  2. Vklopi zvočnike in odpri posnetek Geografska ekskurzija 1. del.
  3. Ko boš presodil, da imaš čas in da zmoreš, se loti še drugega dela ekskurzije. Odpri posnetek Geografska ekskurzija 2. del.
  4. Z preverjanje naučenega, reši kratek KVIZ.
  5. Naslednji teden se vidiva v šoli. Potrudi se in do četrtka, 4. junija, opravi čim večji del zapisanih nalog.

Učiteljica Marjetka Ganc

—————————————————————————————————————————

9. teden (18.5. do 22.5.2020): 8. razred

NARAVOSLOVNI DAN

EKSKURZIJA V ALPSKE POKRAJINE ZA 8. RAZRED

Ta teden boste naredili načrt za ekskurzijo v Alpske pokrajine. Postavite se v mojo vlogo, vlogo učiteljice in načrtujte ekskurzijo.

Pripravila sem vam video z navodili. Večkrat ga poslušajte, ob tem razmišljajte, uporabite vašo ustvarjalnost in “bujno” domišljijo…

Načrt mi pošljite do 29. 5. 2020.

Power point predstavitev: EKSKURZIJA V ALPSKE POKRAJINE_8

Vodja ekskurzije,

Vera Gognjavec


8. teden (od 11. 5. do 15. 5. 2020): 7. razred

NARAVOSLOVNI DAN

EKSKURZIJA V OBSREDOZEMSKE POKRAJINE ZA 7. RAZRED

Ta teden boste naredili načrt za ekskurzijo v Obsredozemske pokrajine. Postavite se v mojo vlogo, vlogo učiteljice in načrtujte ekskurzijo.

Pripravila sem vam video z navodili. Večkrat ga poslušajte, ob tem razmišljajte, uporabite vašo ustvarjalnost in “bujno” domišljijo…

Načrt mi pošljite do 21. 5. 2020.

Klikni video za navodila: Ekskurzija v Obsredozemske pokrajine

Vodja ekskurzije,

Vera Gognjavec


NARAVOSLOVNI DAN – EKSKURZIJA V PREDALPSKE POKRAJINE ZA 9. razred

7.teden (4. 5. 2020- 8. 5. 2020)

Ta teden boste načrtovali ekskurzijo v Predalpske pokrajine.

O tem smo se že pogovarjali pri pouku.

Navodila za pripravo ekskurzije.

Vodja ekskurzije: Vera Gognjavec


NARAVOSLOVNI DAN- PRVA POMOČ ZA UČENCE 8. RAZREDA

(4. 5. 2020- 8. 5. 2020)

 

Povezava do ankete: https://www.1ka.si/a/27918

 

 

2.DEJAVNOST: NESREČE DOMA

    Naloge:

  • Razmisli, katere nesreče te lahko doletijo doma.

  • Kako bi ravnal ob manjšem požaru v kuhinji?

  • Doma poglej in se pogovori s starši, kje je vaša varna pot iz stanovanja v primeru potresa, požara.

 

 

4.DEJAVNOST: TEMELJNI POSTOPKI OŽIVLJANJA

 Naloga:

  • Poglej (na zabaven način prikazan, a zelo poučen) videoposnetek CAR OŽIVLJA.

      https://www.youtube.com/watch?v=cg6CTCRluyw

  • Poglej videoposnetke, ki pokaže uporabo defibrilatorja.

         https://www.youtube.com/watch?v=wFJAstA3kEo-

         https://www.youtube.com/watch?v=9qm2i_gLZ5A

http://kdsi.si/sl/2-uncategorised/57-temeljni-postopki-ozivljanja

  • Po ogledu posnetkov si zapiši in opiši, kako izvedemo sledeče korake za pristop do poškodovane oziroma obolele osebe in kako oživljamo v navedenem primeru.

 

PRIMER: Šestdesetletnemu moškemu, kadilcu, je med igranjem tenisa nenadoma postalo slabo. V obraz je bil bled, oblival ga je mrzel pot. Moral je prenehati z igranjem. Zgrudil se je.

 

  1. VARNOST:
  2. ODZIVNOST:
  3. SPROSTITEV DIHALNE POTI:
  4. PREVERJANJE DIHANJA:
  5. OBVEŠČANJE (KLIC NA 112)
  6. OŽIVLJANJE: Razmerje med stisi prsnega koša in vpihi:

                                       Mesto za izvajanje stisov prsnega koša:

                                       Globina stisov:

                                       Hitrost stisov:

 

  Kje v tvoji bližini imate nameščen DEFIBRILATOR? Vprašaj starše.

5.DEJAVNOST: POLOŽAJ NEZAVESTNEGA

Naloga:

  • Poglej posnetek.

http://www.szum.si/stabilni-bocni-polozaj-za-nezavestnega

 

  • V stabilni bočni položaj namesti enega izmed družinskih članov.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

PRED REŠEVANJEM ANKETE SI PRIPRAVITE FOTOGRAFIJE, ki bodo nastale tekom naravoslovnega dne.

REŠEVANJE ANKETE JE OBVEZNO.

https://www.1ka.si/a/275108

Dragi šestošolci,

namesto ur pouka naravoslovja sem v tednu pred prvomajskimi prazniki za vas pripravila naravoslovni dan. Dejavnosti naravoslovnega dne časovno niso omejene le na 6. teden dela na daljavo. Delo lahko opravite tudi kasneje, morda celo kakšen dan med prvomajskimi prazniki. Pomembno je le, da si zanj izberete topel, sončen dan. Pri nalogah lahko sodelujejo tudi ostali člani tvoje družine.

KAJ JE TVOJA NALOGA?

Odpravi se v gozd. Preden to storiš, se primerno obleci in obuj. Opozarjam te na zaščito pred klopi z raznimi repelenti in svetlimi oblačili z dolgimi rokavi in hlačnicami (najbrž si že zasledil, da so te živalce postale aktivne). Zvečer po tuširanju se pa dobro preglej. Na spodnji sliki si lahko ogledaš klopa.

 

S seboj vzemi mobilni telefon (zvok nastavi na tiho, da ne vznemirjaš gozdnih prebivalcev) in manjšo papirnato vrečko ali vrečko iz blaga.

V gozdu si najprej oglej drevesa. Poskušaj jih poimenovati. Oglej si razlike v drevesnem lubju in oblikovanosti listov. Na nižjih vejah odtrgaj liste s treh različnih vrst dreves.

Ker pa v gozdu ne rastejo samo drevesa, boš na gozdnih tleh zagotovo našel kakšno praprot. Dobro si jo oglej. Pozoren bodi predvsem na spodnjo stran listov, na kateri so rjave pike ali črtice. Fotografiraj jo, ker jo boš potreboval za reševanje ankete.

Gotovo boš prepoznal tudi mah. Malce ga razgrni, morda se v njem skrivajo drobne živali. Fotografiraj tistega, ki ti je najlepši.

Med drevesi, ki imajo v tem času najbolj izrazite nove poganjke, je smreka. S smrekovih dreves s konca vej naberi 5 pesti nežno zelenih, mehkih poganjkov, ki so dolgi 3-5 cm.

Pozor! Vršičke naberi z različnih dreves, da škoda za drevo ne bo prevelika. Izogibaj se nabiranju ob cestah.

Ko prideš domov, v zvezek za naravoslovje napiši naslov NARAVOSLOVNI DAN – GOZD in datum. V nekaj povedih napiši, kam si se odpravil (smer, kraj), katere vrste dreves si videl v gozdu in vsaj 2 lastnosti, po katerih se drevesa med seboj razlikujejo.

Nato na list v zvezku položi prvi drevesni list, ki si ga prinesel iz gozda, in s svinčnikom obrobi listno ploskev. Nato v risbo nariši še potek žil, ki jih opaziš na listni ploskvi. Pod risbo lahko napišeš ime drevesa. Enako naredi tudi s preostalima drevesnima listoma.

Ne pozabi na kratek opis praproti in mahu.

Zapis v zvezek fotografiraj.

In kam s smrekovimi vršički? Spoznal boš, kako lahko zelo enostavno rastline uporabimo v vsakdanjem življenju. Sam boš naredili sirup iz smrekovih vršičkov. Ta vsebuje veliko vitamina C, ki nam krepi imunski sistem. Jeseni, ko nas začne »praskati po grlu« ali ko malo pokašljujemo, je odličen dodatek k čaju.

 

 

Še isti dan po prihodu iz gozda pripravi steklen kozarec s pokrovom (lahko od kislih kumaric ipd.), ga dobro pomij in zbriši.  Nato v kozarec vsuj plast sladkorja (toliko, da je pokrito dno) in nato plast smrekovih vršičkov. Postopek nadaljuj toliko časa, da je kozarec skoraj poln (glej zgornjo sliko).

Izdelek fotografiraj.

Kozarec tesno zapri (saj veš, da ne bi vanj prišle mravlje) in ga postavi na sonce za 40 dni, da se sladkor raztopi. Vsak dan  kozarec obrni na glavo in ga malo potresi, nato pa spet postavi na sonce. Opazil boš, da se sladkor topi in da vanj smrekovi vršički spuščajo »svojo vsebino«.

Zagotovo te bom čez čas spomnila, da boš sirup precedil.

Fotografije z dokazili o opravljenem delu boš prilepil v anketo, in sicer do 15. 5. 2020, seveda, če se do takrat ne vidimo v šoli.

Če ti delo z računalnikom povzroča težave, za pomoč prosi starše ali morda starejše brate/sestre.

Želim ti, da preživiš lep naravoslovni dan in se imaš nasploh lepo.

Tvoja učiteljica Suzana