ATLETSKI TROBOJ v tednu od 25.5. do 29.5. 2020

Pozdravljeni učenci!

V mesecu maju smo načrtovali ATLETSKI TROBOJ na šolskem igrišču, kot vsakoletni špotni dan. Ker takega ne moremo izvesti, smo latošnje tekmovanje prilagodili. V tem tednu vas bomo na daljavo povedli v teke, mete in skoke.

1.TEK

TEKI V ATLETIKI:
TEK NA KRATKE PROGE (sprinti do 400 m)
TEK NA SREDNJE PROGE (teki od 800 m do 2000 m)
TEK NA DOLGE PROGE  (od 3000 m do 10000 m)

V okviru športne vzgoje se srečujemo predvsem s teki na kratke proge in srednje proge.
TEK NA KRATKE PROGE (šprinti 4 X 15 m, 60 m, 100 m, štafetni teki 4 x 100 m; dolgi šprinti 300 m),
TEK NA SREDNJE PROGE (600 m, 1000 m, 1500 m, KROS).

VAŠA NALOGA TROBOJA JE TEK NA 60 m!
Za ogrevanje izvedi vaje atletske abecede.
Učenci 6. razreda si lahko pogledate, kako se izvaja nizki štart pri teku, ostali pa ga tudi izvedete in tečete na 60 m. Naj vas nekdo štarta in vam izmeri čas.  Rezultate si zapišite, da jih boste lahko posredovali učiteljem.

Visoki štart
Visoki štart je osnova za tehniko nizkega štarta. Prav tako ga uporabljamo pri učenju štartnega pospeška. Pomembno je, da zavzamemo pravilno prežo. Štartna povelja so:
“NA MESTA!”   “ZDAJ!”

Nizki štart
Nizki štart je nadaljevalna oblika štartne tehnike, ki jo uporabljamo tudi v šolah. Pomembna je postavitev nog za črto ali v štartni blok. Osnovna postavitev je srednji položaj, kjer je sprednja noga oddaljena od črte za 1,5 do 2 stopali, razdalja med nogama pa je 1 do 1,5 stopala. Pogled na štartu je usmerjen naprej in navzdol. Štartna povelja so:
“NA MESTA!”   “POZOR!”   “ZDAJ!”
Izvedbo si poglej na spodnjem posnetku, da se spomniš, kako smo se to učili v šoli.
https://www.youtube.com/watch?v=wKH68s3vQY0

   

 

2. MET ŽOGICE ALI VORTEXA

O metih smo obširno pisali prejšnji teden, tako da smo prepričani da vam bo šlo super.

VAŠA DRUGA NALOGA JE MET ŽOGICE ALI VORTEXA!
Za ogrevanje izvedi vaje na posnetku
https://www.youtube.com/watch?v=135a4qcwLZI
Zdaj si pripravljen-a na mete. Ponovi zalet in položaj telesa ob izmetu, označi črto in pripravi meter. Po zgledu prejšnjega tedna vsaj trikrat izvedi met in ga tudi izmeri. Najboljši rezultat si zapiši.

Met žogice si lahko pogledate tudi na spodnjem posnetku.
https://www.youtube.com/watch?v=PxkRSsZIW10

3. SKOK V DALJINO Z MESTA

     

VAŠA TRETJA NALOGA JE SKOK, KI STE GA LETOS ŽE VELIKOKRAT IZVAJALI.
Postavite se za črto, pazite na prestop, spustite se v počep, zamahnite z rokama in skoook. Daljavo izmerite ob peti. Rezultate zapišite.

 

Ko ste izvedli vse tri naloge in ste se ob tem potrudili po svojih najboljših močeh, si lahko ČESTITATE!

Lep športen teden vam želimo! Učitelji športa


ŠPORTNI DAN NA DALJAVO V TEDNU OD 14. 4. – 17. 4. 2020

 

POHOD Z GOZDNIM TROBOJEM  1. – 9. razred

 

Dragi učenci in starši!
Najprej vas lepo pozdravljamo ob misli, da ste zdravi.
Ta teden smo učitelji OŠ Trebnje za vas pripravili športni dan, ki ga izvedete v tednu po velikonočnem ponedeljku.

V aprilu smo obeležili SVETOVNI DAN ZRAVJA – 7. april. Ker se zavedamo, kako pomembno je v tem času ko ste doma, skrbeti za zdravje in zadostno količino gibanja, smo se odločili za
ŠPORTNI DAN  z gozdno atletiko, gozdno gimnastiko in koordinacijskimi vajami.

Ker pri pohodih, ki jih izvajamo vsako leto povdarjamo druženje in zabavo, bo pohod letos za vas drugačen. Namesto s sošolci, se boste družili s svojo družino in upamo, da se boste tudi pošteno zabavali. Ob tem se seveda držite navodil v času epidemije, ne družite se na javnih površinah in ne izvajajte pohoda v družbi tistih, ki niso člani vaše družine. Naloge, ki so navedene izvedete na primernih površinah v gozdu ali ob njem. Zdaj je čas , da se odpravimo v gozd saj so dnevi daljši, poti so čiste in prehodne, drevesa še niso ozelenela in gozd je bolj svetel. Morda se vam odstre kak razgled, ki ga do sedaj še niste videli.

Dan pred pohodom si še enkrat preberite navodila in napotke za športni dan, da boste lahko pripravljeni na izzive, ki vas čakajo.

Za učence je obvezna prisotnost staršev oz. odrasle osebe.

 

Večino vaj lahko izvedete vsi učenci, če pa vam bo katera delela težave jo izpustite, ali pa si domislite svoje. Pri vseh vajah pazite na varno okolje (odstranite suhe veje, nevarne in ostre predmete…) in varovanje, kjer je potrebno. Pazljivi bodite tudi z orodjem in rekviziti, ki jih boste uporabili.

Ne pozabite, da v naravi gostujete in je ne onesnažujete. Pospravite za sabo in bodite EKO.

 

Ob koncu športnega dne, vas na spletni strani čaka anketa (glej spodaj), ki je za vse udeležence športnega dne obvezna. Tam boste odgovorili na par vprašanj in pripeli slike. Slikate se ob opravljanju naloge na troboju, ter slikate izdelek iz naravnega materiala. S tem ste opravili nalogo 😀

Anketa bo aktivna do ponedeljka, 20. 4. 2020.

 

Verjamemo, da vam bodo aktivnosti športnega dne všeč in da boste polni energije in prijetno utrujeni še dolgo poročali, kdo je bil bolj uspešen in kdo bolj neroden tekmovalec na troboju. Uživajte in bodite aktivni! Tako boste lažje opravili tudi druge obveznosti, ki vas čakajo v tem tednu.

 

POHOD ( 2 x 30 min, 2x 45 min za zadnje triletje)

Preden se odpravite na pohod, si privoščite zdrav zajtrk, oblecite udobna športna oblačila in si pripravite nahrbtnik. S seboj vzemite vodo, prigrizek, vrečko za nabiranje naravnega materiala, nožič (previdno z njim). Izberite tudi primerno športno obutev (glej naloge).

SLIKA – NAHRBTIK

Za cilj oz. pot pohoda si izberite razgibano gozdno pot, kjer boste našli kak štor, podrto drevo, gozdno jaso ali travnik ob gozdu. Na poti skrbimo za naravo in ne uničujemo rastlinja, ter spoštujemo privatno lastnino.

Uživamo ob ptičjem petju, prebujanju narave in lepotah domačega kraja.

Po prvih 30 minuteh hoje, ko smo prebudili vse mišice, se malo nadihali in se znašli na primernem prostoru, se najprej ogrejemo.

OGREVANJE:

 POGLED V NEBO  KROŽENJE Z ROKAMA  ODKLON PREDKLON
 a
POČEP, ZASUK IN POGLED V NEBO IZPADNI KORAK NAPREJ   IZPADNI KORAK V STRAN  OBJEM KOLENA IN KROŽENJE V GLEŽNJU

 

 

 

GOZDNI TROBOJ:  GOZDNA GIMNASTIKA

Prva disciplina je gozdna gimnastika. Preizkusi se v vajah, prav tako tudi člani tvoje družine. Če katere vaje ne morete izvesti, nič hudega! Izmislite si lahko svojo vajo.

Ne pozabi prositi starše, da te fotografirajo v akciji. Sliko pripneš v anketi ob koncu športnega dne.

HOJA PO DEBLU NAPREJ /NAZAJ HOJA V POČEPU NAPREJ HOJA PO 4IH NAPREJ IN NAZAJ HOJA PO TREH NAPREJ
a
HOJA PO PRSTIH ZAJEMANJE, ZAJEMANJE S POSKOKOM LASTOVKA STOJA NA ROKAH OB DREVESU (in ob pomoči druge osebe)

 

Vam je uspelo?
Čestitke!

Stresite roke in noge, spijte nekaj tekočine in se odpravite naprej.

 

 

GOZDNI TROBOJ: GOZDNA ATLETIKA

Ko pridete do primernega prostora, se lahko začne gozdna atletika. Pazite, da se ne spotaknete pri teku, odstranite ostre in nevarne predmete.

Pri drugi nalogi bodi hiter/a, in ob koncu minutnega teka izmeri srčni utrip.
Pri metih bodite previdni, da mečete tja, kjer ni nikogar. Za met kopja ošilite konico palice, da se bo lažje zapičila v tla. Skala za imitiranje suvanja krogle naj bo zadosti velika.

TEK V OSMICI OKROG DVEH DREVES V 1 MIN SE DOTAKNI ČIM VEČIH DREVES PRIPRAVLJEN, POZOR, ZDAJ! SKOK V VIŠINO Z MESTA- DOTIK VISOKE VEJE SKOK V GLOBINO Z DEBLA ALI ŠTORA
a
  
TEK ČEZ OVIRE – PRESKOK DEBLA ALI VEJE MET STORŽA/KOPJA –
Z MESTA
MET STORŽA/ KOPJA –
Z ZALETOM
SUVANJE KROGLE – SUVANJE KAMNA

 

Upamo, da ste preskočili cel niz vej in zmagali v teku prek ovir! Tudi meti vam gredo najbrž že dobro od rok😉

 

 

GOZDNI TROBOJ: GOZDNA KOORDINACIJA OB PALICI

 Naslednje vaje izvedete na ravni podlagi ob palici. Palico si prinesete na pot ali na travnik in začnete.
Ste dovolj spretni? Seveda!

 

 
HOJA PO PALICI NAPREJ/ NAZAJ VISOKI SKIPING S PRESTOPANJEM PALICE D/L SONOŽNI POSKOKI D/L SKOKI CIK-CAK
a
SKIPING NAPREJ/NAZAJ ŠKARJICE POSKOKI NA ENI NOGI KRIŽANJE ZADAJ

 

 

Kako poskočni ste bili! Izmisli si še svojo ritem kombinacijo vaje ob palici. Lahko jo poslikaš in nam jo pošlješ.

 

POHOD nadaljujete proti domu, na poti naberete naravni material.

 

NALOGA: USTVARJANJE Z NARAVNIM MATERIALOM

Iz naravnih materialov na tleh sestavi napis »ŠPORTNI DAN«, napis slikaj in pripel/a ga boš na označeno mesto v anketi. Izbiraj različne materiale: vejice, cvetje, storže, kamenčke… Naj bo napis čim bolj pester in pisan.

 

 

 

DODATNA NALOGA ZA GURMANE

Tisti, ki ste pozorno opazovali naravo, ste verjetno našli tudi veliko užitnih rastlin, ki vam popestrijo jedilnik. Naberete lahko mlade koprive. Morda regrat. Na spodnji povezavi si lahko preberete recept za juho.

RECEPT ZA ZDRAVO SPOMLADANSKO JUHO: https://okusno.je/recept/juha-iz-kopriv

Če vas juha ne premami boste morda navdušeni nad čajem iz trobentic, vijolic in pljučnika.

DODATNI IZZIV ZA USTVARJALNE

V gozdu naberi debelejšo in več tanjših vej. Iz tankih vej odreži ravne in enako dolge puščice. Na eni strani lahko narediš zarezo za tetivo, drugo stran pa oblepi z lepilnim trakom, da je puščica obtežena in ni ostra.
Iz debelejše veje narediš lok. Ob koncih naredi zareze, da tetiva ne zdrsne z loka. Za tetivo uporabi vrvico, ki je dovolj močna. Naveži vrvico na eni strani, vejo upogni in zaveži še na drugi strani. Dobil/a boš preprost lok.

Z lokom nikoli ne meri v ljudi. Streljaj tja, kjer ni nikogar (morda v kopico sena ali tarčo na drevesu).

 

Za konec športnega dne se lahko uležeš na sončen travnik, gozdno jaso ali objameš drevo in globoko zadihaš. Zahvali se gozdu  in svoji družbi za čudovit dan.

Da bo športni dan zaključen, moraš poklikati še anketo, ki te čaka spodaj.

 

ANKETA ZA PRVO TRILETJE

ANKETA ZA DRUGO TRILETJE

ANKETA ZA TRETJE TRILETJE