11. teden- 1. 6. 2020 – 5. 6. 2020 – tehniški dan za 6. razred

Spoštovani učenci 6. razreda

Ta teden boste izvedli tehniški dan  po navodilih, ki sledijo. Predlagam, da povabite starše, če niso preobremenjeni in se skupaj  pogovorite o tej temi.  V zvezek  napišite spodnji naslov:

VARNOST NA INTERNETU IN POKLICI V DOMAČEM OKOLJU – TD

  1. naloga

V spletnem brskalniku pojdi na stran safe.si

Na levi strani v menuju izberi VIDEO VODIČI in si poglej-te katerokoli 3 minutno predavanje. Če  se sam ne moreš odločiti, poišči KAJ MORAJO OTROCI VEDETI IN RAZUMETI, PREDEN SE PODAJO SAMOSTONO NA SPLET

https://safe.si/video/video-vodici/kaj-morajo-otroci-vedeti-in-razumeti-preden-se-podajo-samostojno-na-splet

ali

 https://safe.si/video/video-vodici/video-vodic-za-starse-pametna-raba-druzabnih-omrezij

V zvezek zapiši 3 stvari, ki si si jih najbolj zapomnil in jih boš upošteval pri delu na internetu.

Potem  v menuju izberi še Risanke Ovce.sk.

Oglej si eno od risank.

https://safe.si/video/risanke-ovcesk

V zvezek zapiši naslov risanke in 2 pravili za pametno ravnanje, ki sta bili prikazani.

 

  1. naloga

V družini se na sprehodu ali ob delu, ki ga opravljate skupaj, pogovorite o poklicih, ki jih imajo sorodniki, sosedje in katere obrtne delavnice so bile ali so še v  širšem okolju, kjer živiš.

Lahko sestaviš in opraviš anketo in podatke obdelaš ročno s programom excel, kakor smo se učili pri matematiki.

V zvezek naštej  vsaj 5 poklicev in tri obrti.

Poiščite tudi kakšen poklic, ki ne obstaja več ali pa bo šele nastal.

Zmorem več: doma lahko narediš kratko predstavitev za družino o svojih ugotovitvah ali jo prineseš v šolo, ko bo to mogoče.

Pomagaj mi: Pri drugi nalogi  razišči vsaj poklice v družini (še dedki in babice).

Čestitam. Prišel si do konca nalog. Reši samo še ANKETO

Ta zvezek prineseš v 7. razred. Ne kupuj novega, ker ga boš imel do 8. razreda.

Upam, da si z delom zadovoljen in da ti je ostalo še kaj prostega časa za igro ali počitek.

Ostani zdrav-a,

učiteljici Marta in Marija

 


Muzej na obisku

(18. 5. 2020- 22. 5. 2020)

Dragi učenci,

 v tem tednu smo za vas pripravili tehniški dan – MUZEJ POŠTE IN TELEKOMUNIKACIJ.

Ta muzej je nahaja v Polhovem Gradcu.

V Tehniškem muzeju Slovenije so za vas pripravili virtualni sprehod po muzeju.

POTEK DELA:

  1. Oglej si zbirke v 1. in 2. nadstropju ter poslušaj razlage.
  2. Reši naloge – dodatna aktivnost.
  3. Reši križanko
  4. Izdelaj poštno znamko po svoji zamisli ali poštni rog.
  5. Reši anketo.

Vsi rešite anketo do 24. 5. 2020.

 

Anketa za 6. razred

Anketa za 7. razred

Anketa za 8. razred

Anketa za 9. razred

 

  • Interaktivna predstavitev:

Na spodnji povezavi vstopite v 1. in 2. nadstropje Polhograjske graščine, kjer ima svoje prostore Muzej pošte in telekomunikacij, in ob tem poslušaj razlage:

Vstopi v graščino

  • Razlage:

Na spodnji povezavi si oglejte zelo zanimivo razlago besede pošta, od kdaj poznamo pošto in za kaj so jo uporabljali v zgodovini:

Zgodovina pošte (1. nadstropje graščine)

 

Prisluhnite še katere telekomunikacije na daljavo poznamo in si zapomnimo zanimive podatke o morsejevi abeceda, telegrafu, teleprinterju, telefonu in mobilnem telefonu in še čemu:

(Tele)komunikacije včeraj, danes, jutri! (2. nadstropje graščine)

 

 

Za vas smo pripravili še dodatno aktivnost:

1. korak: MUZEJSKI PREDMETI
Izberi si eno sliko med muzejskimi predmeti in si jo natančno oglej. Prepiši si tudi črke, ki jih vidiš ob dotiku miške s predmetom. Razmišljaj in poskušaj odgovoriti na naslednja vprašanja: čemu je bil predmet namenjen, za kaj se je uporabljal, kdo ga je uporabljal, v katero časovno obdobje bi ga uvrstil, bi ga morda lahko poimenoval?

Če ne vidiš črk, izpiši iz tega seznama: slika 1: JEVTE, slika 2: AMKA, slika 3: EGRAF, slika 4:FON, slika 5: TELEFONSKA

2. korak: NAMIGI
Izmed petih slik zberi tisto, ki je po tvojem mnenju povezana z izbranim predmetom, in prepiši črke pri sliki (dotakni se z miško slike). Slika ti bo pomagala, da dopolniš znanje o predmetu.

Če ne vidiš črk, izpiši iz tega seznama: slika 1: NAZN, slika 2: LE, slika 3: HUGS, slika 4: AVTOMATSKA, slika 5: MORSE

3. korak: POIŠČI IZUMITELJA
Na podlagi novih informacij o predmetu izmed petih slik izberi portret in življenjepis znanstvenika/izumitelja povezanega z izbranim muzejskim predmetom, in prepiši črke (dotakni se z miško slike). Preberi si dodatno razlago ob portretu.

Če ne vidiš črk, izpiši iz tega seznama: slika 1: TE, slika 2: EGRAF, slika 3: CENTRALA, slika 4: POŠT, slika 5: OVTEL

4. korak: ZAKLJUČEK
Če si pravilno povezal predmet, namige in izumitelja, premeči še črke in dobil boš ime muzejskega predmeta. Čestitke!
Klikni na sliko predmeta ali spodnjo povezavo ter si preberi dodatno razlago in oglej fotografijo in muzeja. Vajo lahko ponoviš tudi s preostalimi predmeti.

Povezave: slika 1slika 2, slika 3slika 4slika 5

 

V kolikor še nisi, reši še:  slikovno križanko.