Pozdravljeni, učenci

Ko pridete v šolo, prinesite potrebščine s seboj, posebej zvezke in DZ, v katere ste delali zapiske in reševali naloge.

Učiteljici Marija in Marta


10. teden od 25. 5. 20  do 29. 5. 20

1. naloga- preberi

Pozdravljeni osmošolci. Ta teden vas čaka preverjanje znanja, ki ste ga v osnovni šoli pridobili pri tehniki in tehnologiji. Reševali boste test nacionalnega preverjanja znanja- NPZ . V 9. razredu ne bo predmeta TIT, zato je pomembno, da si poskušate kaj zapomniti, ker  boste mogoče  preverjali ravno ta predmet.

Tudi ta teden  vas čaka anketa , ki je obvezna za vse učence in jo opravi po končanem delu. Praznih anket ne bova upoštevali. Potrebno bo zaključiti ocene in vaše delo na daljavo  bo vplivalo na zaključevanje.

Če imate vprašanja, ki niso vezana na test, in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.

Marta Gačnik:  marta.gacnik@os-trebnje.si  

Marija Strah:     marija.strah@os-trebnje.si

Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom. Z veseljem vam bova pomagali.

Dostop do učbenikov založbe Izotech:

http://izotech-zalozba.si/portal/6970-2/   

2. naloga

Pripravi si geometrijsko orodje, svinčnik in ostale pripomočke. Poskušaj rešiti vse naloge v 60 minutah. 

Rešitve zapisuj v zvezek po danem vzorcu, da jih boš lahko fotografiral in poslal v anketi. Ne pozabi se podpisati.

Naloge odpreš na POVEZAVI.

3. naloga: reševanje v zvezek

Rešitve NPZ 2019                                Ime in priimek:____________________________________ Razred: 8.____

  1. naloga: A, B,  C,  D
  2. naloga: kot α=___________
  3. naloga: Naris___________, tloris_________, stranski ris_____________
  4. naloga: nariši- pazi na merilo
  1. naloga: ŽILAVOST– je lastnost materialov, da se težko zlomijo, ko nanje delujejo zunanje sile.
  2. naloga: A3: ________________in___________________
  3. naloga: zapiši kovino;__________________
  4. naloga- zapiši snov:____________________
  5. naloga: zapiši črko____________
  6. naloga: zapiši črko____________
  7. naloga: zapiši črko____________
  8. naloga: zapiši črko____________
  9. naloga: zapiši črko____________
  10. naloga: zapiši črko____________
  11. a) naloga: število zob:____________
  12. b) Z1_________              Z2_________            Z3_________
  1. a) naloga: nariši sliko in pravilno kotiraj

b) Število plošč:___________________

17. naloga: nariši pravokotno projekcijo:

 

Ko končaš, fotografiraj svoje rešitve in jih oddaj v anketo.

Upam, da si znal rešiti večino nalog. Če katere nisi rešil, pobrskaj po zvezku, mogoče najdeš pomoč.

Lep pozdrav in upava, da se vidimo v šoli.

Učiteljici Marija in Marta

 

Slike s tehniškega dne MUZEJ POŠTE IN TELEKOMUNIKACIJ

https://drive.google.com/file/d/1JzJRUjPFx52LoWpQWcBQR8vPAMggilh2/view

______________________________________________________________________________

8. teden od 11. 5. 20 do 15. 5. 20

Pozdravljeni osmošolci, učiteljici sva veseli, da vas je večina izpolnila ankete.

Tudi ta teden  vas čaka anketa , ki je obvezna za vse učence in jo opravi po končanem delu.

Če imate vprašanja in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.

Marta Gačnik:  marta.gacnik@os-trebnje.si  

Marija Strah:     marija.strah@os-trebnje.si

Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom. Z veseljem vam bova pomagali.

Dostop do učbenikov založbe Izotech:

http://izotech-zalozba.si/portal/6970-2/    

Ponovimo

Prejšji teden si spoznal-a, kaj so motorji, njihov zgodovinski razvoj in vpliv na življenje, katere vrste poznamo, karero energijo pretvarjajo in primerjavo med njimi.

Danes  bo tema:   (zapiši naslov in datum v zvezek)

Delovanje bencinskih motorjev z notranjim izgorevanjem

Odpri učbenik na strani 49 in DZ na strani 18.

1. naloga:

Če hočeš razumeti delovanje motorja, je potrebno poznati sestavne dele. V šolski delavnici smo nekateri že videli model motorja, ki je na fotografiji v U, str. 49. Gotovo veš, da je to prerez motorja in da imajo bati in valji v realnosti obliko celega valja. V razlagi na posnetku in v učbeniku boš videl en valj, v realnosti pa so najmanj štirje, da motor deluje tekoče, brez sunkov.

V DZ, str. 18 izpolni 3. nalogo s pomočjo učbenika.

2. naloga:

Na povezavi si oglej razlago delovanja štiritaktnega bencinskega in dizelskega motorja

https://www.youtube.com/watch?time_continue=158&v=82mk2d-hYCo&feature=emb_logo

3. naloga:

V DZ na str. 18, reši 2. nalogo. Pomagaj si še z učbenikom na strani 50 in 51. Takte si je potrebno zapomniti po vrstnem redu. Lahko jih prepišeš v zvezek.  Poglej in preberi še str. 54, kjer boš našel podatke za dizelski motor.

S pomočjo posnetka in učbenika, boš znal izponiti zapis v zvezek .

4. naloga:

V zvezek zapiši tabelo in jo izpolni z znaki + in –

Značilnost 4-taktnih motorjev Bencinski Dizelski
Deluje v štirih taktih
Ima valj in bat, ojnico, sesalni in izpušni kanal
Ima svečko za vžig stisnjenega goriva in zraka
V valju stiska zrak, skozi brizgalno šobo vbrizga gorivo
Ima največji izkoristek
Deluje tišje in je lažji
Sestavni deli se mažejo z oljem v oljnem koritu
Z izpušnimi plini onesnažuje okolje

5. naloga:

Vedeti moraš, da obstajajo tudi dvotaktni motorji. Poglej si zapis v U, str. 52 do 55.

Zapis v zvezek:

Dvotaktni motorji delujejo v dveh taktih in za delovanje uporabljajo mešanico goriva in olja, ki jo pripravi uplinjač. Pri isti prostornini valja so močnejši. Poganjajo kosilnice, motorne žage, mopede, čolne…

Zaradi svojega delovanja so veliki onesnaževalci, zato ji nadomeščajo s štiritaktnimi bencinskimi motorji in elektromotorji.

6. naloga:

Lahko izpolneš ANKETO, ali pa narediš prej še

ZMOREM VEČ (dodatno delo):

1.V DZ  str. 19 izpolni 4. nalogo, lahko pogledaš posnetke na povezavi 

2. Doma raziščeta z očetom ali dedkom sestavne dele dvotaktnega motorja (valj, uplinjač, izpuh, hladilna rebra)- seveda od zunaj. Razišči, kako se prenaša gibanje z motorja na kolesa ali na koso …

3. Bencinske motorje nadomeščajo električni. Če te zanima, poglej delovanje na povezavi ali sam razišči skiro, skuter na električni pogon.

3. Preberi kaj informacij o Wanklovem motorju

POMAGAJ MI( če ne zmoreš): 

Lahko izpustiš nalogo 5, ki zahteva učbenik in samo prepišeš zapis v zvezek. Lahko pa prilepiš kakšno sliko naprav, ki uporabljajo motorje iz letakov, ki jih prinese poštar.

Lepo se imejte. Se” vidimo” čez 14 dni, ko boste preverjali znanje vse tehnike.

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 7. teden od 4. 5. 20 do 8. 5. 20

Za TIT ni naloge

___________________________________________________________________________________________________________________

DELO MED POČITNICAMI

Pozdravljeni,

čestitke vsem, ki ste se ves čas dela od doma trudili, izkazovali svojo kreativnost in mnogi naredili čudovite izdelke.

Kdor nalog pri TIT ni opravil in ni oddal anket, lahko to stori do 30. 4. 2020.

Vse ankete so ponovno odprte.

Tu si lahko ponovno ogledate rešitev naloge drugega tedna.

Ko ste vse opravili, brez skrbi uživajte na počitnicah.

Naloge bodo ponovno objavljene v ponedeljek, 4. 5. 2020.

Učiteljici Marija in Marta

 

_________________________________________________________________________________________________________________________

  1. teden od 20. 4. 2020 do 24. 4. 2020

Pozdravljeni osmošolci,

učiteljici sva veseli, da vas je večina izpolnila ankete. Upava, da bomo izdelek naredili enkrat v prihodnosti. Posamezniki ste imeli nekaj težav pri odgovorih, vendar upava, da ste ugotovili napake.

Tudi ta teden  vas čaka  anketa, ki je obvezna za vse učence in jo opravi po končanem delu.

Če imate vprašanja in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.

Marta Gačnik:  marta.gacnik@os-trebnje.si  

Marija Strah:     marija.strah@os-trebnje.si

Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom. Z veseljem vam bova pomagali.

Dostop do učbenikov založbe Izotech:

http://izotech-zalozba.si/portal/6970-2/

 

Ta  teden začenjamo z novim poglavjem po učnem načrtu

Kmalu boste v spremstvu staršev ali drugih polnoletnih oseb postali vozniki avtomobilov, nekateri fantje pa doma že pomagate pri delu in pokosite travo ali pa celo upravljate z večjimi stroji, ki jih poganjajo motorji.

V tem poglavju se boste seznanili z:

– vrstami motorjev,

-njihovim delovanjem

-vplivom na okolje

– poklici povezanimi s prometom

Pripravi učbenik, zvezek in delovni zvezek.

  1. naloga: preberi in zraven razmišljaj o prebranem na strani 46.

                   Ali mogoče veš, kje so našli najstarejše leseno kolo na svetu?    KOLO

 

  1. naloga: v zvezek napiši naslov: ENERGETIKA- MOTORJI

Prepiši poved kaj so motorji…..

Naštej vse vrste energij, ki jih lahko uporabljajo motorji:  (U str.47)

 

Odpri DZ na strani 17, preberi sivo polje in nato s pomočjo  slike spodaj  reši 1. nalogo

8r_reštve-motorji

 

  1. naloga:

Na strani 47 v učbeniku si poglej sliko in v  zvezek  naštej motorje z notranjim izgorevanjem

Na naslednji povezavi si   poglej  delovanje  motorjev.

(Lahko tudi sam poiščeš druge posnetke, če te ta tema bolj zanima.)

http://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=tDfoPfF5Tbk&feature=emb_title

  1. naloga:

V DZ na strani 19 izpolni tabelo s pomočjo zgornjih rešitev. Poskušaj  jo izpolniti z razumevanjem.

  1. naloga:

Sedaj pa sledi še raziskovalni del, ki bo bolj zabaven. Verjetno boš potreboval pomoč starejšega člana družine.

-Ugotovi, katere  motorje z notranjim izgorevanjem  imate, v katerih napravah in jih naštej v zvezek:

Bolj natančne podatke boste gotovo našli za motor v vašem avtu:

-Katere vrste je: dizelski ali bencinski

-Kolikšno prostornino imacm3 (podatek najdeš v prometnem dovoljenju)

-Katero gorivo ga poganja:

-Koliko l goriva povprečno porabi na 100 km:

– Kateri avtomobili ne uporabljajo fosilnih goriv?

Če imate kosilnico za travo, napiši, kakšen motor ima vgrajen:

Zapiši vsaj 5 poklicev, ki so povezani s prometom:

 

Čestitam. Prišel/prišla si do konca in sedaj te čaka samo še anketa.

Anketo rešuješ enkrat in se takrat potrudiš. Če jih boš poslal/a več, bova upoštevali prvo rešeno.

Če o tej temi veš veliko več, mi lahko to napišeš v  zadnjem vprašanju.

Lepe dneve ti želim do naslednjega  »srečanja«.

 

_________________________________________________________________________________________________________________

5. teden od 14. 4. 2020 do 17. 4. 2020

Pozdravljeni, učenci

Raje bi se z vami videla v razredu, ampak vzdržali bomo dokler bo potrebno.

Ta teden lahko samo preverite rešitve, ki ste jih naredili,  na povezavi  reštve_kovine_8r_za4.teden

_________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. teden od 6. 4. 2020 do 10. 4. 2020

Pozdravljeni osmošolci,

učiteljici sva veseli, da vas je večina izpolnila ankete. Iz vaših opisov sklepava, da ste uživali pri risanju izdelka. Posamezniki ste imeli nekaj težav s pisanjem kosovnice, a ste si pomagali s primerom v delovnem zvezku.

Vsi tisti, ki še niste oddali delavniških risb prosiva, da jih dodate v anketo, ki jo boste izpolnili ta teden.

ANKETA je obvezna za vse učence.

Če imate vprašanja in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.

Marta Gačnik:  marta.gacnik@os-trebnje.si  

Marija Strah:     marija.strah@os-trebnje.si

Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom. Z veseljem vam bova pomagali.

Dostop do učbenikov založbe Izotech:

http://izotech-zalozba.si/portal/6970-2/

  1. naloga: v zvezek zapiši datum in naslov   OBDELOVALNI POSTOPKI                  

Poglej v zvezek in ugotovi, ali imaš zapis v zvezku v obliki tabele o barvnih kovinah končan. Če kaj manjka ali tega še nimaš, s pomočjo učbenika na straneh 29 – 31 dopolni tabelo.

Tukaj je vzorec neizpolnjene tabele za pomoč:

  BAKER SVINEC CINK KOSITER ALUMINIJ
Lastnosti            
Uporaba            

Če si pazljivo prebral o uporabi barvnih kovin, si ugotovil, da jih uporabijo tudi za površinsko oplemenitenje – zaščito pred zunanjimi vplivi. Zapiši v zvezek še:

Kovine lahko površinsko oplemenitimo: s kovinskimi prevlekami, barvami in laki, emajlom, plastificiranjem.

Poišči doma pločevinko od kompota ali druge hrane, balkonsko ograjo ali ogrodje kolesa,  vodovodno pipo, rešetko v hladilniku ali zamrzovalniku in kakšno starejšo posodo, ki ni iz nerjavečega jekla. Razmisli, katera zaščita je uporabljena. Ugotovitve zapiši v zvezek.

  1. naloga:

Pripravi učbenik na strani  32 – 44

Pripravi delovni zvezek na straneh 14 – 16,

Vse podatke za izpolnitev nalog v DZ najdeš v učbeniku. Preberi učno snov in reši naloge:

DZ str. 14 in 15,  1. naloga

DZ str. 16, 3. in 4. naloga

  1. naloga:

V učbeniku na str. 45 si preberi o poklicih v kovinarstvu. Ali veš, da so zelo iskani prav vsi, ki so našteti? Ali poznaš koga, ki ima tak poklic?

Zapiši  samo poklice v zvezek.

Zmorem več (dodatno delo)

Izziv: Ali spremljaš dnevno dogajanje? Si mogoče zasledil, kaj je dobrega za naš planet v tej situaciji?

V učbeniku na strani 28 preberi vpliv kovinarske industrije na okolje.

Mogoče boš študiral okoljevarstvo in boš reševal  probleme z onesnaževanjem?

Zapiši bistvene ugotovitve v dveh povedih v zvezek.

Na spletni strani  https://www.mojaizbira.si/poklici  lahko poiščeš še več  poklicev iz kovinarske stroke. Zapiši jih v zvezek.

Pomagaj mi (pomoč): Naloge v DZ lahko izpolniš s pomočjo tabele na strani 34 v učbeniku.

Potrudi se, da boš naslednji teden uspešno rešil anketo.

Ostani zdrav in vse lepo ti želim.

 

 

________________________________________________________________________

Dragi učenci

Prosim, da vsi učenci od 6. do 8. razreda izpolnite anketo o vašem delu pri TIT. Anketa je aktivna do torka, 31. marca 2020.

Anketa o delu

Navodila za samostojno učenje tehnike in tehnologije

 

Za 7. in 8. razred bodo naloge objavljene vsak lihi teden (gledano glede na šolsko leto). Naslednja objava bo 5. 4. 2020.

Dostop do spletnega učbenika za TIT lahko uporabite po želji.

Povezava:  https://eucilnica.digied.si/mod/scorm/player.php

 

……………………………………………………………………………………………………………….

8. razred

Načrtovanje predmeta iz kovinskih gradiv – delavniška risba

  1. Oglej si načrtovanje izparilnika v učbeniku, stran 32 do 33.
  2. Preglej svojo 3D skico izdelka, ki jo imaš v zvezku. Podrobno si oglej kvadratni oz. pravokotni profil.
  3. V zvezek napiši naslov : DELAVNIŠKA RISBA

Risanje izometrične projekcije profila.

  1. V DZ na strani 31 poišči list z opisnim poljem – delavniška risba.
  2. S tehnično pisavo izpolni opisno polje in napiši kosovnico za vse sestavne dele,
  3. Na risalno površino tega lista nariši kvadratni ali pravokotni profil brez lukenj v izometrični projekciji z risalnim orodjem v merilu 1:1.

Podatki

Velikost kvadratnega profila: 30x30x100, debelina stene: 2mm.

Velikost pravokotnega profila: 40x20x100, debelina stene: 2mm.

Zmorem več

Če želiš, nariši v kvadru  še luknjo (konstruiraj elipso).

Pomagaj mi

Če ne zmoreš narisati profila, nariši le kvader v izometrični projekciji. Pomagaj si s škatlico, koščkom lesa, radirko. Podatke za risanje dobiš pri točki 6.

Če imate učenci ali starši kakšna vprašanja v zvezi z načrtovanimi dejavnostmi pri tehniki, jih lahko vpišete na povezavi. Pri postavljanju vprašanj bodite konkretni, jasni in racionalni. Na tej povezavi boste našli tudi odgovore učiteljev. Odgovor lahko pričakujete v 24 urah (v delovnem tednu). Bodite pazljivi, ker lahko nehote pobrišete vsebino dokumenta (vprašanja in odgovore, ki jih je vpisal že nekdo pred vami). Bodimo solidarni, stopimo skupaj in vsi iz teh izrednih razmer pridobimo kar se da največ koristnega.

___________________________________________________________________

Dragi učenci in spoštovani starši,

v testnem tednu, ki je pred nami, se trudimo, da čimprej vzpostavimo pouk na daljavo. Tudi pouk tehnike in tehnologije bo potekal preko spleta za vse razrede od 6. – 8. razreda. Skupaj nam bo uspelo, potem se veselo vrnemo nazaj v učilnico in delavnico. Ko se vrnemo v šolo, bomo izdelali izdelke.

Če kdo nima možnosti dela na daljavo, prosim sporočite sošolcem in si pomagajte med seboj (seveda na daljavo).

Želim vam uspešno delo ter veliko ustvarjalnosti.

Pri Založbi Rokus Klett so se odločili, da je vsem učencem v času krize omogočen brezplačen celodnevni dostop do vseh njihovih elektronskih in interaktivnih gradiv (učbenikov, delovnih zvezkov, samostojnih delovnih zvezkov in vadnic), ne glede na to, gradivo katere založbe uporabljate. Za tehniko in tehnologijo so to naslednje spletne strani: www.iRokus.siwww.iRokusPlus.si (6. – 8. razred) Na povezavi najdete navodila za brezplačen dostop.

 

8. razred

KOVINE

Pri pouku v šoli smo pričeli z načrtovanjem izdelka iz kovin. Narisali smo idejno skico in skicirali sestavno risbo izdelka. Naučili smo se načrtovati z računalniškim programom SketchUp. Program si lahko brezplačno naložite na domače računalnike https://www.sketchup.com/download/all.

Od 16. 3. 2020 do 20. 3. 2020

Načrtovanje izdelka iz kovin

Navodila za samostojno učenje tehnike in tehnologije

  1. V DZ, stran 13 preglej zapisane kriterije za izdelavo izdelka.
  2. Preglej svojo 3D skico in jo po potrebi dopolni z risalnim orodjem.

Na skici, ki jo imaš v zvezku, označi sestavne dele izdelka s pozicijskimi številkami. Pomagaj si z delovnim zvezkom, stran 29.