11. teden – 1. junij 2020
Pozdravljeni, učenci
V tem tednu boste kljub vrnitvi v šolo opravili tehniški dan na daljavo. Vsa navodila poiščite na strani za tehniške dneve (Dnevi dejavnosti).
Želiva vam uspešno delo. Ko pridete v šolo, prinesite potrebščine s seboj, posebej zvezke in DZ, v katere ste delali zapiske in reševali naloge.
Učiteljici Marija in Marta
10. teden od 25. 5. 2020 do 29. 5. 2020
Pozdravljeni,
Veliko smo se naučili v tednih, ko ste delali na daljavo.
Ta teden bomo ponavljali učno snov. Ko boste v celoti opravili nalogo, rešite anketo.
Če imate vprašanja in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.
Marta Gačnik: marta.gacnik@os-trebnje.si
Marija Strah: marija.strah@os-trebnje.si
Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom.
Tukaj si oglejte ocene za delo na daljavo. Oceno dobite tisti, ki ste naredili izdelke (delavniška risba, izdelek po izbiri, konstrukcija iz papirnih gradiv) in opravili najmanj 5 anket).
PONAVLJANJE IN UTRJEVANJE UČNE SNOVI O LESNIH IN PAPIRNIH GRADIVIH
Pripomočki za delo:
- zvezek,
- modro pisalo.
Potek dela:
- Odpri naloge na Ponavljanje celoletna 2020_k.
- Odgovore in rešitve nalog zapisuj v zvezek.
- Slikaj rešitve v zvezku in njih priloži v anketo.
- Izpolni anketo.
- Pisanje odgovorov v zvezek
- Zapiši naslov:
- Ponavljanje in utrjevanje učne snovi
- Odgovore zapisuj na spodaj prikazan način. Piši le rešitve, nalog ne prepisuj.
- 1. naloga
- Osnovne surovine:
- 1.__________________________________
- 2._________________________________
- 3._________________________________
- 4._________________________________
- Dodatki:
- 1._________________________________
- 2._________________________________
- 3._________________________________
2. naloga
- 2. a______________________________
- 2. b_____________________________
3. naloga
- 3. a_____________________________
4. naloga
- 4. ________________________ ______________________________
- ____________________________________________________________
5. naloga
- 5. ______________________________________
6. naloga
- 6. _______________________________________
7. naloga
- 1.__________________________________________
- 2.__________________________________________
- 3.__________________________________________
- 4.__________________________________________
- 5.__________________________________________
- 6.__________________________________________
- 7.__________________________________________
8. naloga
- 1.___________________________________________
- 2.__________________________________________
- 3.__________________________________________
- 4.__________________________________________
- 5.__________________________________________
- 6.__________________________________________
- 7.__________________________________________
- 8.__________________________________________
9. naloga
- 1.___________________________________________
- 2.__________________________________________
- 3.__________________________________________
- 4.__________________________________________
- 5.__________________________________________
10. naloga
- 1._____npr. 1.c_____________________________
- 2.__________________________________________
- 3.__________________________________________
- 4.__________________________________________
- 5.__________________________________________
- 6.__________________________________________
11. naloga
- 1.___________________________________________
- 2.__________________________________________
- 3.__________________________________________
- 4._________________________________________
IME, PRIIMEK, RAZRED:__________________________________________________________
Pomagaj mi ( če ne znaš)
Če ne znaš, poišči rešitve v zvezku, učbeniku ali delovnem zvezku.
Na zgornji povezavi si lahko ogledate zanimive, unikatne konstrukcije, ki ste jih izdelali. Čestitam vsem, ki ste se potrudili in dokazali, da zmorete ustvarjati prav vsi. Razvijajte svoje ideje še naprej in ostanite dobro.
Če sva pri prenosu slik katero izpustili, naju obvestite.
Učiteljici Marija in Marta
__________________________________________________________________________________________________________________________
9. teden od 18. 5. 2020 do 22. 5. 2020
Pozdravljeni,
V dveh tednih ste izdelali zanimive konstrukcije iz profilov. Oglejte si jih ob koncu naslednjega tedna.
Ta teden si bomo pogledali sklope strojev, ki jih uporabljamo za izdelavo izdelkov pri TIT ter izračunali ceno izdelka s programom KALKULACIJE. Ko boste v celoti opravili nalogo, rešite anketo.
Če imate vprašanja in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.
Marta Gačnik: marta.gacnik@os-trebnje.si
Marija Strah: marija.strah@os-trebnje.si
Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom.
1. NALOGA
TEHNIČNA SREDSTVA
SESTAVA OBDELOVALNIH STROJEV V ŠOLSKI DELAVNICI
V šolski delavnici imamo obdelovalne stroje za žaganje, vrtanje in brušenje. V strojih so deli združeni v več sklopov. S pomočjo videorazlage boste spoznali sestavo strojev.
Pripomočki za delo:
- delovni zvezek, str. 32 – 33,
- učbenik, str. 78-79,
- modro pisalo.
Potek dela:
- Pripravi U, 32 – 33. Preglej slike, naslove.
- Pripravi DZ, str. 33 in modro pisalo,
- Rešuj naloge v DZ, str. 32 in 33 ob ogledu videoposnetka.
2. NALOGA
KALKULACIJA CENE IZDELKA
Vsakemu izdelku lahko določimo ceno izdelka.
Na ceno vpliva cena gradiva, porabljena energija, vloženo delo…
Za hiter izračun cene izdelka lahko uporabimo računalniški program KALKULACIJE, ki je dostopen na povezavi:
http://www.izotech-zalozba.si/kalkulacije/kalksetup.zip
S pomočjo videoposnetka se boš naučil uporabljati ta program.
Pripomočki za delo:
- delovni zvezek, str. 28/ naloga7,
- učbenik, str.90,
- zvezek,
- modro pisalo.
Potek dela:
- Na računalnik instaliraj program Kalkulacije.
- Nauči se uporabljati program s pomočjo videoposnetka.
- V DZ, str. 28 reši nalogo,
- Ko si končal z reševanjem nalog v DZ, zapiši še povzetek, ki je zapisan spodaj, v zvezek.
- Izpolni anketo.
POVZETEK
SESTAVA OBDELOVALNIH STROJEV V ŠOLSKI DELAVNICI
Vsak stroj sestavljajo štirje sklopi:
- pogonski sklop,
- delovni sklop,
- prenosni sklop,
- krmilni sklop.
CENA IZDELKA
Na ceno izdelka vpliva:
- cena gradiva,
- cena energije,
- obraba strojev,
- vloženo delo,
- zaslužek,
- DDV.
Zmorem več ( ni obvezno)
Če zmoreš, uporabi računalniški program za izračun cene konstrukcije, ki si jo naredil v 8. tednu dela na daljavo.
Pomagaj mi
Če ne zmoreš več instalirati programa Kalkulacije, preberi gradivo v učbeniku str. 90. Razmisli, od česa je odvisna cena izdelka.
Za ogled, klikni na povezavo.
7. in 8. teden od 4. 5. 2020 do 15. 5. 2020
Pozdravljeni,
prejšnji teden ste preizkusili trdnost profilov iz papirja. Ugotovili ste, da okrogli profil zdrži največjo obremenitev.
Ta teden nas čaka nov izziv – izdelava konstrukcije. Naloga je daljša. Opravili jo boste v dveh tednih. Ko boste v celoti opravili nalogo, rešite anketo. Anketa je obvezna. Upoštevali bomo le odgovore, ko boste anketo reševali prvič.
Če imate vprašanja in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.
Marta Gačnik: marta.gacnik@os-trebnje.si
Marija Strah: marija.strah@os-trebnje.si
Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom.
NALOGA
IZDELAVA KONSTRUKCIJE
Za izdelavo konstrukcije boste uporabili različne oblike profilov iz papirnih gradiv, ki ste jih izdelali pri prejšnji nalogi, če niso uničeni in naredili nekaj novih.
Izdelate lahko: most, stolp, dvigalo, kozolec, lovsko opazovalnico…
Delali boste s pomočjo delovnega zvezka, str. 18 in 19, kjer si lahko ogledate idejno skico stolpa.
Primer izdelanega mostu si oglejte v učbeniku, str. 51.
Za ponovitev sem pripravila video razlago.
Pripomočki za delo: 4 listi pisarniškega papirja A4 ali papirja iz starih zvezkov ali koledarjev, rolice toaletnega papirja, embalažna škatla iz valovite lepenke ali lepenke, ravnilo, svinčnik, škarje, lepilo.
Kriteriji za izdelavo:
Konstrukcija mora vsebovati:
- najmanj 3 različne oblike profilov,
- biti mora trdna.
Potek dela:
- Poglej videoposnetek:
- Skiciraj idejo izdelka v DZ, str. 18.
- V DZ, str. 19 reši 2 nalogo.
- Izdelaj konstrukcijo. PAZI NA VARNO DELO!
- Izdelek fotografiraj.
- Izpolni anketo.
Zmorem več (če želiš)
Če zmoreš, izdelaj zahtevnejšo konstrukcijo.
Pomagaj mi
Če ne zmoreš več, izdelaj le most brez ograje po sliki izdelka v učbeniku, str. 51. Uporabiš lahko le 2 rolici toaletnega papirja in valovito lepenko embalažne škatle.
Če naloge ne razumeš, vprašaj učiteljico.
______________________________________________________________________________________________________________________
DELO MED POČITNICAMI
Pozdravljeni,
čestitke vsem, ki ste se ves čas dela od doma trudili, izkazovali svojo kreativnost in mnogi naredili čudovite izdelke.
Kdor nalog pri TIT ni opravil in ni oddal anket, lahko to stori do 30. 4. 2020.
Za pomoč si lahko ponovno ogledate risbo izdelka, ki ste jo narisali v 2. tednu.
Vse ankete so ponovno odprte.
Ko ste vse opravili, brez skrbi uživajte na počitnicah.
Naloge bodo ponovno objavljene v ponedeljek, 4. 5. 2020.
Učiteljici Marija in Marta
__________________________________________________________________________________________________________________________
6. teden od 20. 4. 2020 do 24. 4. 2020
Pozdravljeni,
vsem, ki ste naredili izdelke pri nalogi prejšnjega tedna čestitam. Dokazali ste, da ste ustvarjalni in imate veliko odličnih idej. Kdor izdelka še ni naredil, lahko to stori do konca tega tedna.
Oglejte si fotografije na koncu 6. tedna.
Ta teden nas čaka izziv.
Gotovo ob lepem vremenu pomagate staršem pri delu na vrtu in ostalih opravilih. Pri vas doma ali pri sosedih imate rastlinjake, nadstreške, kozolce, ograje. To so konstrukcije, ki so narejene iz profilov. Ta teden jih boste podrobno spoznali
Če imate vprašanja in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.
Marta Gačnik: marta.gacnik@os-trebnje.si
Marija Strah: marija.strah@os-trebnje.si
Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom.
NALOGA
PRESKUŠANJE TRDNOSTI PROFILOV
Ta teden boste spoznali, kaj so konstrukcije in iz katerih materialov so narejene. Izdelali boste različne oblike profilov iz papirnih gradiv in preskusili njihovo trdnost. Delali boste s pomočjo učbenika in delovnega zvezka, ter s pomočjo video posnetkov.
Učbenik, str. 46 do 48.
Delovni zvezek, str. 16 in 17.
Za pomoč sem vam pripravila video razlago. Oglej si jo tukaj.
Povezava: https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=jtZSmUoePcNbLRdHKhDBMFBv
Pripomočki za delo: 2 lista pisarniškega papirja A4 ali papirja iz starih zvezkov, ravnilo, svinčnik, škarje, lepilni trak, 2 enaki vžigalični škatlici ali škatlici od zdravil, različno težki predmeti za uteži (svinčnik, radirka, puščica, zvezek).
Potek dela:
- Preberi navodilo za delo v DZ, str. 16 in 17.
- Oglej si videoposnetek, kako izdelaš profile različnih oblik.
Povezava: https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=s1qDnRTeZWgEVEHPT9yW92E9
- Po navodilu izdelaj profile in jih preskusi. Odgovore zapisuj v delovni zvezek.
- Po končanem delu profile shrani. Potreboval jih boš pri naslednji nalogi, ko boš izdelal konstrukcijo.
- Izpolni anketo. Zadnji rok za oddajo ankete je 26. 4. 2020. POZOR: Anketo rešuj le enkrat. Odgovori na vsa vprašanja. Ne pozabi napisati svojega imena in priimka.
Zmorem več
Če zmoreš, izdelaj več različno visokih okroglih profilov, ki imajo enak premer in ugotavljaj njihovo trdnost.
Pomagaj mi
Opravi naloge v DZ na strani 16 in prvi dve vrstici nalog na strani 17.
Če naloge ne razumeš, vprašaj učiteljico.
Fotografije izdelkov.
__________________________________________________________________________________________________________________________
5. teden od 13. 4. 2020 do 17. 4. 2020
Pozdravljeni,
za nami je prazničen konec tedna. Učiteljici sva veseli, da ste opravili delo prejšnjega tedna.
Ta teden nas čaka nov izziv.
Če imate vprašanja in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.
Marta Gačnik: marta.gacnik@os-trebnje.si
Marija Strah: marija.strah@os-trebnje.si
Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom.
NALOGA
IZDELAVA POLJUBNEGA IZDELKA
- V zvezek zapiši naslov: Izdelava izdelka:
- Ta teden izdelaj poljuben izdelek iz naravnih in odpadnih materialov. Pojdi na sprehod. Na sprehodu naberi darove narave ( kamenčki, vejice, listje, lubje….).Doma poišči odpadne materiale (gumbe, volna, izpraznjene posodice živil…). Nabranim gradivom vdihni novo podobo in v vaš dom vnesi še več domačnosti in topline. Uporabiš lahko več različnih gradiv. Za pomoč imaš spodaj nekaj povezav do izdelkov.
- Idejo skiciraj v zvezek.
- Izdelaj izdelek. Uporabi pripomočke, ki jih imate doma. Pazi na varno delo! Strojev ni dovoljeno uporabljati.
- Izdelek fotografiraj, sliko priloži v anketo.
- Zapiši potek izdelave po alineah.
Primer: Potek izdelave (LADJICA ALI…)
- iskanje ideje
- zarisovanje na gradivo
- rezanje palice…….
- Izpolni anketo. Aktivna je do nedelje, 30. 4. 2020
Le pogumno. Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo.
IDEJE
Zmorem več
Če ti ostaja čas, si lahko ogledaš video o človeku, ki je spremenil pokrajino: Gozdni človek
Pomagaj mi
Če naloge ne razumeš, vprašaj učiteljico.
__________________________________________________________________________________________________________________________
4. teden od 6. 4. 2020 do 10. 4. 2020
Pozdravljeni šestošolci,
učiteljici sva veseli, da vas je večina izpolnila ankete. Iz vaših opisov sklepava, da ste uživali pri risanju izdelka. Posamezniki ste imeli nekaj težav s pisanjem kosovnice, a ste si pomagali s primerom v delovnem zvezku.
Vsi tisti, ki še niste oddali delavniških risb prosiva, da jih dodate v anketo, ki jo boste izpolnili ta teden.
ANKETA je obvezna za vse učence.
Če imate vprašanja in jih ne želite zapisati na skupno stran, lahko vprašate učiteljici.
Marta Gačnik: marta.gacnik@os-trebnje.si
Marija Strah: marija.strah@os-trebnje.si
Odgovorili vam bova v 24 urah med tednom. Z veseljem vam bova pomagali.
Dostop do učbenikov založbe Izotech (če nimaš svojega učbenika):
http://izotech-zalozba.si/portal/6970-2/
Spoznali ste že vrste lesa, sečnjo, obdelovalne postopke, orodja in pripomočke.
Navodila za samostojno učenje
Ponavljanje in utrjevanje učne snovi o lesu
- V zvezek zapiši naslov: Ponavljanje in utrjevanje učne snovi o lesu.
- Reši vaje v delovnem zvezku:
DZ, str. 20 in 21/naloga 1
str. 23/ naloga 2
str. 29/ vse naloge
Pri reševanju si pomagaj z zvezkom in učbenikom od strani 80 do 90.
- Rešitve bodo objavljene v sredo, 8. 4. 2020.
- Povezava do rešitev: Rešitve _DZ_les
Preglej rešitve v DZ in dopolni ali popravi odgovore.
- Reši anketo.
Zmorem več
V kuhinji poišči izdelek iz lesa.
V zvezek ga skiciraj, poimenuj in zapiši vrstni red postopkov izdelave.
Za kaj vse bi ta izdelek še lahko uporabil? Zapiši.
Pomagaj mi
Če naloge ne razumeš ali ne najdeš odgovora, vprašaj učiteljico.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Dragi učenci
Prosim, da vsi učenci izpolnite anketo o vašem delu pri TIT. Anketa je aktivna do torka, 31. marca 2020.
Navodila za samostojno učenje tehnike in tehnologije
Za 6. razred bodo naloge objavljene vsak teden.
- razred
- teden dela na daljavo: 30. 3. 2020 do 3. 4. 2020
Upam, da ste vsi zdravi in da boste z veseljem opravili nalogo, ki vas danes čaka
Ko se vrnemo v šolo, bomo uporabili za izdelavo predmeta različne postopke, orodja, pripomočke in stroje.
Odpri učbenik na strani 80 in ga prelistaj do strani 90.
V zvezek napiši spodnji naslov.
Po korakih prepiši spodnje točke v zvezek in v učbeniku sproti poišči, poglej fotografije in preberi opise teh postopkov ter orodij in pripomočkov do strani 90.
Delovni postopki za izdelavo predmeta iz lesa
- Izbira gradiva
- Prenos načrta sestavnih delov na gradivo – zarisovanje: ravnilo, kotnik, šestilo, pomično merilo
- Vpenjanje: mizarski skobeljnik, primež, strojni primež, spona (zaščita)
- Žaganje: lisičji rep, fina žaga, rezljača, motorna rezljača- preberi navodila
- Vrtanje: sveder, žebnik, grčar, vrtalni stroj-ročni, električni, stebelni
- Rašpanje in piljenje, brušenje: rašpa, brusni papir različnih granulacij
- Spajanje – žebljanje, vijačenje, mozničenje, rogljičenje, lepljen
- . Površinska zaščita: lak in lazurni premaz
- Vrednotenje izdelka- kalkulacije (računalniški program)
POMEMBNO: Pri delu upoštevaj navodila za varno delo in zaščitna sredstva!
Reši anketo.
Dodatno delo:
V zapis lahko še kaj dodaš, če želiš, prilepiš lahko fotografije orodij in pripomočkov, ki jih najdeš v reklamnih plakatih.
Kdor ima možnost, naj si ogleda orodja v očkovi delavnici in se z njim pogovori o varnem delu ali pa si ogledaš delo z lesom na sledečih povezavah.
https://www.youtube.com/watch?v=KKrFnkQWO2s
https://www.youtube.com/watch?v=Z1GVv1SdBNQ
Mogoče boš ti nekoč kaj takega izdelal.
_Če imate učenci ali starši kakšna vprašanja v zvezi z načrtovanimi dejavnostmi pri tehniki, jih lahko vpišete na povezavi. Pri postavljanju vprašanj bodite konkretni, jasni in racionalni. Na tej povezavi boste našli tudi odgovore učiteljev. Odgovor lahko pričakujete v 24 urah (v delovnem tednu). Bodite pazljivi, ker lahko nehote pobrišete vsebino dokumenta (vprašanja in odgovore, ki jih je vpisal že nekdo pred vami). Bodimo solidarni, stopimo skupaj in vsi iz teh izrednih razmer pridobimo kar se da največ koristnega.
__________________________________________________________________
Prejšnji teden smo dopolnili skice izdelkov s pozicijskimi številkami. Ta teden se bomo lotili nadaljevanja načrtovanja in ponovili pravila tehničnega risanja.
V domovih in okolici je veliko izdelkov, pripomočkov, ki jih uporabljamo vsak dan. Poišči izdelek, ki si ga v preteklem tednu največkrat uporabil in razmisli, v katere namene bi ga še lahko uporabil.
Želim vam uspešno delo ter veliko iznajdljivosti in ustvarjalnosti.
Navodila za samostojno učenje tehnike in tehnologije
od 23. 3. 2020 do 27. 3. 2020
- razred
Izdelava tehnične dokumentacije
- Ponovi pravila kotiranja s pomočjo kotirane risbe v učbeniku, stran 61.
- V učbeniku, stran 67, preberi, kaj je delavniška risba.
- V zvezek napiši naslov : DELAVNIŠKA RISBA
Na kratko zapiši povzetek.
- V DZ na zadnji strani poišči list z opisnim poljem – delavniška risba.
- S tehnično pisavo izpolni opisno polje in napiši kosovnico za sestavni del, ki ga boš narisal na risalno površino. (Namig: kos:1; predmet: kladica z luknjami; poz.:1; gradivo: smrekov les; mere:100x60x20).
Pomagaj si z delovnim zvezkom, stran 36.
- Na risalno površino tega lista nariši z risalnim orodjem v merilu 1:1 kladico s tremi luknjami. Uporabi pravilne vrste črt. Sestavni del si oglej v učbeniku stran 91.
Velikost kladice: 100x60mm.
Velikost lukenj: 10mm.
- Risbo kotiraj in označi s pozicijsko številko.
- Izpolni anketo.
Zmorem več
Če zmoreš, kladici zaokroži oglišča v obliki loka. Pazi na pravilnost kotiranja.
Pomagaj mi
Če ne zmoreš, nariši le pravokotnik, v katerem je narisana ena luknja in risbo kotiraj.
……………………………………………………………………………………………………………..
___________________________________________________________________
Dragi učenci in spoštovani starši,
v testnem tednu, ki je pred nami, se trudimo, da čimprej vzpostavimo pouk na daljavo. Tudi pouk tehnike in tehnologije bo potekal preko spleta za vse razrede od 6. – 8. razreda. Skupaj nam bo uspelo, potem se veselo vrnemo nazaj v učilnico in delavnico. Ko se vrnemo v šolo, bomo izdelali izdelke.
Če kdo nima možnosti dela na daljavo, prosim sporočite sošolcem in si pomagajte med seboj (seveda na daljavo).
Želim vam uspešno delo ter veliko ustvarjalnosti.
Pri Založbi Rokus Klett so se odločili, da je vsem učencem v času krize omogočen brezplačen celodnevni dostop do vseh njihovih elektronskih in interaktivnih gradiv (učbenikov, delovnih zvezkov, samostojnih delovnih zvezkov in vadnic), ne glede na to, gradivo katere založbe uporabljate. Za tehniko in tehnologijo so to naslednje spletne strani: www.iRokus.si, www.iRokusPlus.si (6. – 8. razred) Na povezavi najdete navodila za brezplačen dostop.
- razred
LESNA GRADIVA
Na spletu si lahko ponovno ogledate video o lesu. Povezava do videa: https://www.youtube.com/watch?v=UHCQCNo1nE4.
Pri pouku v šoli smo pričeli z načrtovanjem izdelka iz lesa. Narisali smo idejno skico in skicirali sestavno risbo izdelka. Naučili smo se načrtovati z računalniškim programom SketchUp. Program si lahko brezplačno naložite na domače računalnike https://www.sketchup.com/download/all.
Od 16. 3. 2020 do 20. 3. 2020
Načrtovanje izdelka iz lesa
Navodila za samostojno učenje tehnike in tehnologije
- Na skici, ki jo imaš v zvezku, označi sestavne dele izdelka s pozicijskimi številkami. Pomagaj si z delovnim zvezkom , stran 36.
- Ponovi korake projektne naloge. V DZ, stran 23 označi, katere korake si že opravil.