Zaključne besede
Spoštovani učenci in učenke,
s prejšnjim tednom se je zaključil pouk na daljavo. Za 11. teden ne objavljam nove snovi, kajti s sredo ponovno nadaljujete s poukom v šolskih klopeh. Kot pripravo na »uvodno« šolsko uro preglejte snov, ki ste jo usvajali in predelali v času pouka na daljavo in si označite vse, kar vam je morebiti še nejasno.
Ko se bomo videli v živo, vam bom prav tako predstavil previdene zaključne ocene. S posamezniki, ki bodo glede na svoje ocene želeli zviševati svojo zaključno oceno, pa se bomo dogovorili za datum spraševanja.
Ob koncu se vam želim zahvaliti za vaš trud in marljivost. Ni vam bilo lahko. Pouk na daljavo je trajal 10. tednov. V tem obdobju ste kljub trudu nas učiteljev predvsem vi in vaši starši morali poskrbeti, da vam motivacija ni upadla. V šolske klopi se vračate z neko izkušnjo, ki bo vedno del vas. Verjamem, da bom ugotovil, ko se srečamo, da ste še bolj samostojni, organizirani in odgovorni, kot ste bili pred začetkom šole na daljavo. Veselim se ponovnega srečanja z vami.
učitelj Zvonko Simeunić
Če potrebuješ dodatna pojasnila ali bi mi rad zastavil kakšno vprašanje, mi piši na elektronski naslov: zvonko.simeunic@os-trebnje.si. Če gre za vprašanje splošnega tipa, ga prosim zastavite na podstrani DKE – vprašanja učencev/staršev in odgovori, zato da bo odgovor splošno dostopen tudi za ostale.
Spoštovani učenci in učenke,
na povezavi ocene za Predstavitev podjetja si lahko ogledate oceno, ki ste jo prejeli za vaše besedilo.
učitelj Zvonko Simeunič
Danes, v četrtek, 21. 5. 2020, se izteče rok za oddajo besedila Predstavitev podjetja. Do vključno srede, 20. 5. 2020, ste mi besedilo oddali naslednji učenci (po šifrah):
8. a: 1566DM, 5160df, 2586dz, 8222ee, 9876žz, 1987gn, 0306rl, am1969, 2370ok, 8732ds, 6140MG, 4321ad, 1614sk
8. b: 1950kj, 18mg18, 7412ag, 1550BL, 5808ag, 4295kl, 1234NL, 1234to, aj2006, z2342z, 3206pk, 8582xd, 1014AS, 2206jv
8. c: 1604LG, 2006gk, 2809kk, N14P06, 1672dk, 1337CT, 2410ep, 1708vo, 5834iz, 0624ta, 9016UM, 0764mv, 1714ez
8. d: 2006zg, JH2006, 4560fi, 0503aa, 2006AK, 6226ma, 2006KK, 3087fz, 1611nn, 1515MA, ŽP3000, 3009LU, 3434SN, 2006SA, 1234AK, 2121pm
Ostale učence pozivam, naj še danes oddajo v spletno anketo besedilo Predstavitev podjetja, ki bo tudi ocenjeno.
9. teden (18. 5. 2020 – 22. 5. 2020)
Povezava za oddajo besedila Predstavitev podjetja, ki bo ocenjeno: https://www.1ka.si/a/281787. Rok za oddajo besedila je najkasneje do četrtka, 21. 5. 2020.
Spoštovani učenci in učenke,
v tem tednu ponovno nadaljujemo z redno snovjo. Tisti, ki še niste oddali naloge Predstavitev podjetja, ki bo tudi ocenjena, to lahko storite le še do tega četrtka, 21. 5. 2020.
Glede na to, da nekateri še vedno pišete predstavitev podjetja za ocenjevanje, vam tokrat ni potrebno iskati odgovor na zastavljena vprašanja.
Pozitivne in negativni učinki globalizacije (U, 54-59)
1. Prednosti in slabosti globalizacije:
2. Svetovni problemi, ki so posledica slabosti globalizacije: revščina, širjenje nalezljivih bolezni, vojne, terorizem, lakota, onesnaževanje okolja, hitro spreminjanje naravnega okolja v mestno (urbanizacija), izumiranje živalskih in rastlinskih vrst …
3. Novodobno suženjstvo je izrabljanje delovne sile, kjer od delavcev zahtevajo, da delajo skoraj cele dneve brez počitka, a so za opravljeno delo premalo plačani.
4. Protiglobalisti protestirajo proti slabim stranem globalizacije. Želijo, da bi globalizacija potekala na bolj pravičen in pošten način (zaščita človekovih pravic, več delovnih mest in boljše plače …). Proti prosti trgovini in njenem vplivu na okolje in družbo se borijo organizacije Greenpeace, Friends of the Earth …
5. Gospodarsko najuspešnejši državi sta ZDA in Kitajska, ki sta hkrati tudi največji onesnaževalki okolja.
Za tiste, ki zmorete več: V učbeniku na strani 54 si lahko preberete, kolikšen delež od cene kavbojk je namenjen delavcem, ki so kavbojke izdelali. Na strani 55 pa preverite, koliko zasluži ganski kmet s prodajo kakava v letu dni. Te zanima, kako lahko pripomoreš k spremembam? Oglej si na povezavi: https://www.youtube.com/watch?v=A0X2VtsKeL0.
Zanimivost: Najbogatejši kitajski poslovnež Jack Ma, ustanovitelj spletne trgovine Alibaba, ki se je lani upokojil, je od svojih zaposlenih zahteval spoštovanje formule 996. Zahteval je, da delajo od 9. ure zjutraj do 9. ure zvečer (21.00) 6 dni v tednu.
Navodila za ocenjevanje (11. 5. 2020 – 21. 5. 2020)
Spoštovani učenci in učenke,
s tem tednom se pričenja pridobivanje še preostalih ocen v tem šolskem letu. Ker v 2. ocenjevalnem obdobju pri DKE večinoma še nimate ocene, boste slednjo pridobili s pomočjo naloge, ki jo že poznate. Da bi se zagotovili dobro oceno, pozorno preberite in prisluhnite navodilom. Tistim, ki ste v drugem ocenjevalnem obdobju že dobili oceno, lahko nalogo za ocenjevanje vseeno oddate, saj si s tem morebiti lahko izboljšate zaključno oceno.
1. Na povezavi rešitve nalog, si preberite vprašanja in pravilne odgovore iz utrjevanja znanja iz učnega sklopa Finance, delo in gospodarstvo.
2. Oglej si posnetek, v katerem sem analiziral najpogostejše napake v vaših predstavitvah podjetja.
3. NAVODILA:
Postavi se v vlogo direktorja izmišljenega (ali izbranega resničnega) podjetja, ki po krajši prekinitvi zaradi pandemije koronavirusa (COVID-19) ponovno pričenja z delovanjem. Ukrepi, ki so bili sprejeti za preprečevanje širjenja koronavirusa, so vplivali na obseg poslovanja podjetja, zaradi česar bo podjetje ob koncu leta najverjetneje v denarni izgubi.
Napiši besedilo, v katerem boš predstavil podjetje in navedel ukrepe za zagotavljanje varnih delovnih razmer in reševanje podjetja pred denarno izgubo.
VSEBINA:
- Besedilo mora vsebovati naslednje elemente:
- Predstavi svoje podjetje (ime podjetja, dejavnost podjetja, število delavcev, naslov podjetja),
- Predstavi, kdo in kakšno korist ima od tvojega podjetja. Navedi vsaj 3 primere.
- V besedilo smiselno vključi naslednje pojme: delodajalec, delojemalec, kapital, delnica, sindikat, stavka.
- Navedi vsaj 2 vsebinsko različna ukrepa za zagotavljanje varnih delovnih razmer za zaposlene.
- Navedi, katere ukrepe nameravaš sprejeti, da bi preprečil denarno izgubo ob koncu leta.
7. teden (4. 5. 2020 – 8. 5. 2020)
Povezava do kviza iz učnega sklopa Finance, delo in gospodarstvo: https://www.1ka.si/a/278885. Kviz bo dostopen za reševanje do petka, 8. 5. 2020.
Spoštovani učenci in učenke,
današnja šolska ura je namenjena utrjevanju učne snovi, iz katere boste pridobil oceno. Z redno snovjo bomo nadaljevali prihodnjič.
Preden nadaljujete, si na povezavi rešitve nalog oglejte pravilne odgovore na vprašanja iz snovi Globalizacija.
Ste dopisali morebitne popravke in pojasnila? Če ste odgovorili pritrdilno, lahko nadaljujete na utrjevanje.
Način, na katerega bo potekalo današnje utrjevanje, je tudi način, na katerega bo potekalo ocenjevanje. Oceno boš pridobil iz učnega sklopa Finance, delo in gospodarstvo, ki smo ga predelali še pred pričetkom šole na daljavo.
Najprej obvezno reši kviz iz učnega sklopa Finance, delo in gospodarstvo, s pomočjo katerega boš utrdil poznavanje pojmov (in snovi), ki jih boš morali uporabiti v nalogi. Povezava do kviza se nahaja na začetku navodil za 7. teden.
Si rešil kviz? Si preveril pravilne odgovore?
Pa nadaljujmo.
Se spomniš, ko si pri pouku oblikoval poslovno izkaznico za svoje izmišljeno podjetje? Če si že pozabil, si v zvezku ali v učbeniku na strani 35 oglej primer poslovne izkaznice podjetja Knjiga.
Napiši naslov Predstavitev podjetja.
Postavi se v vlogo sindikalnega zaupnika svojega izmišljenega (ali izbranega resničnega) podjetja, ki po krajši prekinitvi zaradi pandemije koronavirusa ponovno pričenja z delovanjem.
Napiši besedilo, v katerem boš članom sindikata pojasnil, katere ukrepe boš zahteval od delodajalca, da bi se zagotovile varne delovne razmere za delavce.
V besedilu tudi predstavi podjetje in kdo ter na kakšen način ima korist od podjetja. Pomagaš si lahko s poslovno izkaznico.
V besedilo morajo biti vključeni in razloženi naslednji pojmi: podjetje, delodajalec, delojemalec, kapital, delnica, sindikat, stavka.
Pri pripravi besedila si lahko pomagaš z zvezkom, učbenikom (str. 30-35) in spletom. Potrudi se in bodi domiseln. Svoje besedilo oddaj v spletno anketo do petka, 8. 5. 2020. Povezava do ankete se nahaja na začetku navodil za 7. teden.
PRIPIS: Po pregledu prvih oddanih besedil še enkrat poudarjam, da morajo pojmi biti v besedilu tudi POJASNJENI oziroma DEFINIRANI, četudi je besedilo zaradi tega manj realistično.
Naslednji teden (11. 5. 2020 – 15. 5. 2020) bom objavil videoposnetek z analizo vaših besedil in vam dal navodila za pripravo naloge, s katero boste pridobili oceno.
Vsi učenci, ki bi želeli povratno informacijo konkretno o vašem zapisu, mi lahko v četrtek, 7. 5. 2020, in petek, 8. 5. 2020, pišete na e-naslov: zvonko.simeunic@os-trebnje.si. Odgovoril vam bom predvidoma v roku 24 ur.
5. teden (13. 4. 2020 – 17. 4. 2020)
Spoštovani učenci in učenke,
z današnjim dnevom (petek, 24. 4. 2020) imate ponovno priložnost, da rešite tiste ankete oziroma preverjanja (ali oddate fotografije besedil oziroma datoteke z besedili), ki ste jih prvotno spregledali ali pa površno opravili. Ankete bodo aktivne le do konca meseca aprila. Glede na to, da je reševanje anket obvezno in lahko vpliva na oblikovanje ocen, vas spodbujam, da izrabite ponujeno priložnost.
- naloga (prvotno objavljena v 3. tednu): https://www.1ka.si/a/267325
- naloga (prvotno objavljena v 5. tednu): https://www.1ka.si/a/272469
Do nadaljnjega bodo vsebine za DKE 7 in 8 objavljane vsak sodi šolski teden (gledano glede na šolsko leto).
V primeru, da imate vprašanje, ki pa ga ne želite zastaviti v skupnem Wordovem dokumentu, mi lahko pišete na naslednji e-naslov: zvonko.simeunic@os-trebnje.si.
OBVEZNO: Pripni fotografijo ali datoteko z rešitvami 4., 5. in 7. točke v anketni vprašalnik: https://www.1ka.si/a/272469.
Rok za oddajo je podaljšan najkasneje do srede, 22. 4. 2020.
5. teden (13. 4. 2020 – 17. 4. 2020)
Navodila za 8. r. (Kar je zapisano s krepkim tiskom, je obvezno, kar je napisano s poševnim tiskom je izbirno):
3. ura:
Spoštovani učenci in učenke,
nazadnje ste tudi za DKE reševali anketo. Na povezavi rešitve nalog si lahko ogledate pravilne rešitve, hkrati pa tudi preverite, kako uspešni ste bili pri odgovarjanju na vprašanja, ki sem vam jih zastavil v prejšnji šolski uri.
V anketnem vprašalniku vas je precej zapisalo, da bi si želeli več podobna preverjanja. S tem v mislih sem za vas pripravil, upam da, atraktiven kviz, ki pa ni obvezen. Glede na to, da je do prehoda na učenje na daljavo prišlo tik pred predvidenim preizkusom znanja, zajema kviz dosedanjo snov. Preizkusite se na naslednji povezavi: https://quizizz.com/join?gc=666192. Kviz bo dostopen za reševanje do sobote, 18. 4. 2020.
V učbeniku preberi od strani 50 do strani 53.
Napiši naslov Globalizacija (U, 50 -53).
1. Globalizacija je proces, v katerem se svet povezuje in postaja medsebojno odvisen.
Oglej si posnetek o globalizaciji: https://www.youtube.com/watch?v=SJrnLP_pCZo (10. 4. 2020) in v celih povedih odgovori na vprašanja:
- Katera dva izuma sta omogočila oziroma pospešila globalizacijo?
- Pojasni, kaj so to transnacionalna podjetja oziroma multinacionalke (lahko si pomagate tudi z razlago v SSKJ: https://fran.si/iskanje?View=1&Query=multinacionalka).
- Razmisli in zapiši vsaj 4 multinacionalke, ki jih poznaš. Lahko si pomagaš s spletom.
- Navedi 1 slabost globalizacije, ki je omenjena v videoposnetku. Razmisli in odgovori, ali je slabost, ki si jo zapisal, za nekatere lahko tudi prednost. Pojasni svoj odgovor.
- Globalizacija poteka predvsem na področjih (za vsako področje v oklepaju navedi po en primer):
- gospodarstva: kupovanje in prodaja izdelkov iz celega sveta (_____________________),
- politike: mednarodno sodelovanje in povezovanje držav (__________________________),
- kulture: širjenje kulture in informacij po vsem svetu (________________________).
- V zvezek nariši razpredelnico s tremi stolpci (v 1. stolpec vpisuj izdelke iz Slovenije, v 2. stolpec vpisuj izdelke iz ostalih držav Evropske unije, v 3. stolpec vpisuj izdelke iz preostanka sveta), v katere vpiši skupno vsaj 10 izdelkov tujih proizvajalcev, s katerimi si pred kratkim prišel v stik oziroma jih imaš doma. Pod izdelki pride v poštev hrana, oblačila, predmeti, filmi, glasba … Od kod je večina izdelkov? Ali morda celo prevladuje določena država? Pojasni, zakaj misliš, da je tako.
OBVEZNO: Pripni fotografijo ali datoteko z rešitvami 4., 5. in 7. točke v anketni vprašalnik: https://www.1ka.si/a/272469.
Rok za oddajo je podaljšan najkasneje do srede, 22. 4. 2020.
3. teden (30. 3. 2020 – 3. 4. 2020)
Navodila za 8. r. (Kar je zapisano s krepkim tiskom, je obvezno, kar je napisano s poševnim tiskom je izbirno):
2. ura:
Spoštovani učenci in učenke,
ste bili aktivni državljani? Ste spremljali poročila in spoštovali, pa tudi opozarjali druge na upoštevanje varnostnih priporočil za preprečevanje širjenja koronavirusa? Pa poglejmo.
– Preglejte si domačo nalogo (kliknite na domačo nalogo).
Teme današnje ure so različne zveze držav, ki vsaka na svojem področju krojijo tudi dogajanje v svetu. Republika Slovenija ni le članica Evropske unije, ampak je tudi članica vseh zvez, ki jih boste danes spoznali ob pomoči učbenika.
Napiši naslov Slovenija kot članica organizacij OZN, NATO in OECD (U, 45-47)
S pomočjo učbenika (str. 45 – 47) odgovori na zastavljena vprašanja.
1. Organizacija združenih narodov (OZN):
a) Zapiši glavni nalogi OZN.
b) Odgovori s pomočjo spleta: Katerega datuma je Republika Slovenija postala članica OZN?
c) Kako imenujemo velika zasedanja v okviru OZN, na katerih se pogovarjajo o problemih človeštva?
č) V katerem primeru se sestane Varnostni svet OZN?
d) Katere so stalne članice Varnostnega sveta OZN?
e) Katero pomembno pravico imajo stalne članice Varnostnega sveta OZN?
f) Odgovori s pomočjo spleta: V sklopu OZN delujeta tudi organizaciji SZO (ang. WHO) in Unicef. S čim se ukvarjata?
2. NATO (Organizacija severno-atlantskega sporazuma):
b) Kaj je glavni cilj NATO?
c) V katerem primeru NATO z vojsko posreduje v državah, ki niso članice NATO?
d) S pomočjo grafa približno oceni, koliko odstotkov je glasovalo za vstop v NATO. Ali je več slovenskih volivcev na referendumu glasovalo za vstop v Evropsko unijo ali za vstop v NATO?
Zakaj meniš, da je prišlo do take razlike?
e) Odgovori s pomočjo spleta: Katerega leta je Republika Slovenija vstopila v NATO?
f) Na kakšen način Republika Slovenija sodeluje v NATO?
3. OECD (Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj):
a) Kaj je naloga OECD?
1. teden (16. 3. 2020 – 20. 3. 2020)
Navodila za 8. r. (Kar je zapisano s krepkim tiskom, je obvezno, kar je napisano s poševnim tiskom je izbirno):
Spoštovani učenci in učenke,
pojav koronavirusa je korenito spremenil naša življenja. Pouk poteka na daljavo in ne v šolskih prostorih. A kako je še vplival na naša življenja in kako ga sploh prepoznamo ter se pred njim zaščitimo?
– V zvezek napiši naslov Sem aktiven državljan (ali Sem aktivna državljanka).
– Odgovore piši v celih povedih:
– S pomočjo spletne strani https://www.zdstudenti.si/izredna_obvestila/obvestilo-koronavirus-2019-ncov/ odgovori:
a) Kako se koronavirus širi?
b) Kako lahko zagotoviš, da se ga ne nalezeš?
– S pomočjo spletne strani https://www.delo.si/novice/slovenija/kaj-je-epidemija-in-kaj-pandemija-288496.html pojasni:
c) Kakšna je razlika med epidemijo in pandemijo?
č) Kaj je karantena?
d) Republika Slovenija je del Evropske unije. S pomočjo spletne strani: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/health/coronavirus-response/european-commissions-action-coronavirus_sl navedi 2 primera, kako bo Evropska komisija pomagala državam Evropske unije. Lahko navedete tudi druge primere.
e) Razmisli in zapiši vsaj 4 primere, kako se je tvoje življenje spremenilo zaradi pojava koronavirusa v Sloveniji.
f) Zakaj moramo skrbeti, da ne širimo okužbe?
V letošnjem šolskem letu smo se učili, da ste tudi vi lahko aktivni državljani in danes je čas, da to tudi dokažete. Spremljajte poročila in s svojim zgledom pokažite, da spoštujete zdravstvena navodila.
Če imate učenci ali starši kakšna vprašanja v zvezi z načrtovanimi dejavnostmi pri DKE, jih lahko vpišete na povezavi. Pri postavljanju vprašanj bodite konkretni, jasni in racionalni. Na tej povezavi boste našli tudi odgovore učiteljev. Odgovor lahko pričakujete v 24 urah (v delovnem tednu). Bodite pazljivi, ker lahko nehote pobrišete vsebino dokumenta (vprašanja in odgovore, ki jih je vpisal že nekdo pred vami). Bodimo solidarni, stopimo skupaj in vsi iz teh izrednih razmer pridobimo kar se da največ koristnega.